Közel 50 év rejtőzködés után visszatér Bőrpofa, hogy halálra rémítsen néhány idealista fiatalt, akik akaratlanul megbolygatták gondosan felvértezett világát egy távoli texasi kisvárosban.
A texasi láncfűrészes mészárlás (2022) 113★
Képek 5
Szereposztás
Kedvencelte 5
Várólistára tette 28
Kiemelt értékelések
Ehh… nem tudom mi a fenének kellett ez a folytatás is, úgy rossz ahogy van. A szereplők se az igaziak, mind felejtős, még Bőrpofa se az igazi… spoiler Nagyon kiszámítható volt elejétől a végéig, és annyira gagyi az egész, már már szánalmas. Remélem több folytatást már nem fog kapni, ennyi elég volt.
Kb egy söralátéten elférő script,rengeteg gore-al és magas killcount-al, időnként eltúlzott megoldásokkal.Bennem nosztalgiafaktort keltett a kukoricamező és a kihalt szellemváros,a Kukorica Gyermekei-ben lévő Gatlin-re hasonlított, még a szűrőzés színe is.Meglepett hogy pár bújkálós jelenetnél tudtam izgulni a szereplőkért, igaz sok meglepetést nem hoztak a dolgok.A buszos zúzásnál felrémlett a H Kills egyik jelenete,ahogy ott sem,úgy itt sem jött be ez a fajta túlzás. Apropó Halloween… Laurie Strode Sarah Conorrá fejlődése megihlette az alkotókat, mivel a 74-es eredetinek a túlélőjével itt is elsütötték, szerintem erőltetett kikacsintás volt.Az az utolsó képkocka talán már nem kellett volna de ki tudja mi jár az írók fejében.5/10
Tekintve, hogy nálam Tobe Hooper ’74-es kultfilmje csak egy oké darab, olyan baromi magasra nem raktam ezzel az újragondolással a minőségi elvárásaimat. Közel sem vállalhatatlan, de az átlagosnál nem tud túllőni.
Vannak kifejezetten pofás, ötletes részletei, mint például a buszos trancsírparti, illetve a hosszabb, feszültebb bujkálós szakasz, a maradék része felemás. A testvérpárt bírtam, és Lila traumatizált múltját ugyan megpendítik, de nem foglalkoznak vele mélyebben. Pedig Elsie Fisher tök szimpatikus volt hozzá, a többiek átlátszó sztereotípiák voltak. Jópofa, hogy a 2018-as Halloween-hoz hasonlóan visszahozták Sally-t, de a jelenléte full alibizés, és ezzel inkább olcsó nyúlásnak hatott. A 80 perces játékidő nyilván előnyös egy slasher-nél, de itt igényeltem volna plusz tartalmat a karaktermúltakra, ha már visszanyúlunk az eredeti műhöz.
Eléggé összetákolt torzszülött lett, ami ugyan végig pörgött, véres ahol kell, elszórakoztam rajta, de sok szempontból kiaknázatlan maradt.
Annyi rosszat olvastam róla, hogy ideje volt a saját szememmel is látni. A végeredmény számomra korántsem annyira elkeserítő, mint amekkora a körülötte hömpölygő negatív hájp mérete.
Nem lehet könnyű egy valaha szebb napokat is megélt horror-sorozat modern köntösbe való átültetése. A TCM első része óta eltelt közel ötven év alatt a nézői igények, elvárások és az ingerküszöb óriási méretűvé dagadtak, a filmkészítőknek pedig nem csak ezekhez kellett igazodniuk (felnőniük), hanem a technológiai fejlődéshez is. Épp ezek miatt hihetetlen, hogy Bőrpofa legújabb kalandjához képtelenek voltak egy értelmes sztorit kreálni. Fiatalok bulizni indulnak az erdőbe/erdei kunyhóba/elhagyatott házba/ tengerpartra, városba, faluba, temetőbe… milliónyi ilyen történetet ismerünk az elmúlt 50 év horrorterméséből, túl sokat is ahhoz, hogy 2022-ben újra benyeljünk egy akkora pofátlanságot, mint a TCM erőltetett, verejtékszagú sztorilájnja.
A sztori melletti másik gyenge pont a színészek alakítása. Nincs egy karakter, akit igazán lehetne kedvelni, vagy aggódni érte. Ebben nyilván a forgatókönyv a legfőbb ludas. Nekem a cselekmény helyszínéül szolgáló kisváros is túlságosan papírmasénak tűnt, épp csak egy „díszlet” felirat hiányzott róla.
Visszatérve a történetre: az alig 85 perces játékidő alatt a film képtelen bármi újat mutatni, de azt el kell ismernem, hogy ez a 85 perc bizony piszok szórakoztató volt. Az elmúlt néhány év horrorjainak finomkodó stílusa után itt nem szerénykedtek a gore-ral és szabad utat adtak Bőrpofa vérszomjának. Itt bizony szakadnak a végtagok, törnek a csontok, horpadnak a koponyák. A hentelős filmek kedvelőinek igazi terülj-terülj asztalkám a mozi. A sokak által, sok helyen hivatkozott „buszos jelenet” tényleg nagyszerű, ahogy az ugyanitt ellőtt Y-generációt kifigurázó fekete humor is. A fényképezés remek, fények és kompozíciók tekintetében minőségi munka. A napraforgóföldön játszódó, vagy az utcai finálé nagyon hangulatosak. Érdekes egyébként, hogy az általam látott mindegyik TCM-mozinak emlékezetes képi világa van, közülük is leginkább a 2003-as film emelkedik ki. A soundtrack a trendet abszolút követi: elektronikus zene itt-ott megtoldva (jelen esetben a láncfűrész hangját eszünkbe juttató) zajokkal.
Bevallom, a film tegnapi megtekintése utáni első felocsúdásomban egy nagyon lehúzó kritika fogalmazódott meg bennem, de úgy gondoltam alszom rá egyet és most visszagondolva a filmnek inkább az erényeit látom többségben, semmint a negatívumait. Sőt, sanszos, hogy beruházok a DVD vagy BD lemezre. Ezt mostanában kevés új filmnél tettem meg.
Köszönöm a netfliksznek az újabb érzékenyítő agymosási kísérletet. 15 percet bírtam, majd még meglátom, hogy tovább próbálkozom-e később.
Annyira éreztem, hogy egy olyan szereplő fogja túlélni, akit kicsit sem kedvelek :/
Meglepődtem, mivel egyik szereplő sem volt szimpatikus, csak Richter. Tyuu, de azaz ember egy másik kategória. Azért reménykedtem, hogy több screentime-ja lesz, mert néha annyira Matt Schulze vibeom volt a színésztől, főleg a tekintete. Emiatt pedig már az elején imádtam. Szóval igen, ő volt a kedvencem, szerencsére még a karakterek körül ő volt az, aki gondolkodni is tudott :D
Lilanak nem elég, hogy az iskolai lövöldözés miatt legyen PTSD-je, de ezek után is kap egy adagot, ha nem lenne elég még az előző.
Azzal, hogy Sally-t visszahozták annyira elrondították, mivel elég gáz szerepe volt vagy nem is tudom, furcsa volt nagyon itt :/
A feléig még azt hittem, hogy tetszeni fog, de valahogy elvesztett utána. A buszos jelenet menő volt, de így azon kívül nem maradt meg más.
Azért néztem meg elsősorban, mert láttam az előző részeket. A legjobb barátnőmmel a horror estéinken néztük meg őket, szóval egy kis nosztalgiaként tekintettem rá. Nem voltak nagy elvárásaim, hiszen azért az előzőekben sem volt kiemelkedő és minél több rész született annál inkább vesztette el nekem a kezdeti varázsát.
Klisékkel teli a film, mostani kornak megfelelő karakterekkel. Volt pár dolog amit nem nagyon értettem benne vagy indokolatlannak tűnt és furának találtam. Pl.: elmondják, hogy jobb világot akarnak egy helyen ahol egy híres sorozatgyilkos mészárolt… és ennek a békejegyében érzésnek a kimondása után szinte majdnem rögtön kiraknak egy öreg nénit a házából (jogtalanul) mindenfajta utánajárás nélkül és egyáltalán mindenféle papír irat nélkül, amitől a néni rosszul lesz és vinni kell a kórházba, majd eszükbe jutott, hogy egyébként jobb világot és jóságot hirdetnek szóval az egyikük elkíséri a kórházba…. miért??? és egyáltalán miért mehet vele? mindegy így már legalább meg volt az első hulla. :D :D A másik, hogy mikor el vette a fa**agyerek a busznak a kulcsait akkor úgy csinálnak mintha eredetileg nem autóval mentek volna és csak a busz lenne az egyetlen lehetőség a menekülsre… Aztán amikor az ágy alatt van a bodri hajú lány, akkor konkrétan kinyújtja a lábát és úgy igazítja a tükröt, hogy látszódjon, hogy a gyilkos beállt az ajtó mögé, hogy az érkező hullajelölt ennyi előnyhöz jusson, de!! a gyilkos nem vette észre a lányt és a lábát… ezt sem értettem mert még arra is nézett és még sok ilyen kis apróság volt, de ezektől eltekintve egyébként nézhető volt és a vége amit a végének hittem az tetszett, hogy sikerült és jól is nézett ki az egész és utána jött az igazi vége…. :O és az el is rontotta az egészet. Értem, hogy azért kell hallhatatlanra csinálni ezeket az ikonikus gyilkosokat, hogy még több és több filmet lehessen majd készíteni, de annyira hiteltelen ettől, hiszen ez a gyilkos is ember. A másik, hogy nem tud már eredeti film készülni ezzel a karakterrel, ami nem ugyanaz lenne mint az előzőek, hiszen el kell jutni, tehát menni fog egy csapat (klisé) megállnak a benzinkúton és ott az aktuális benzinkutas nagyon sejtelmes de nem mond semmit (klisé) indokolatlanul hülye döntések, mindig majdnem ugyanazok a karakterek (klisé) éppen az aktuális társadalomnak megfelelően persze, majd a hentelés és ennyi.
Nagyon sajnáltam, hogy ilyen véget csináltak neki.
A kedvenc jelenetem a buszban való mészárszék volt igazi agyatlan trancsír. :D :D
„Hát ez egy jó nagy baromság volt” – volt az első mondat ami elhangzott a számból, mikor megjelent a stáblista.
Emberek, ez egy durván szórakoztató film volt. Én rég röhögtem ennyit egy filmen. Borzalmas karakterek, nagyon hülye történet. És drukkoltam, hogy ki haljon meg előbb. Nekem inkább egy rohadt jó paródia volt.