Húsz év után visszatér Budapestre Johnny G., a legendás rockzenekar, a Superboys vezéralakja. Sajnos nem sokan emlékeznek rá, így odaadó lánya, Judit és Misi, a sofőrként dolgozó önjelölt menedzser támogatásával próbál újra bekerülni a popszakmába. Mindezt nehezíti kiállhatatlan természete és a… [tovább]
Szuperbojz (2009) 23★
Szereposztás
Bajor Imre | Johnny G. |
---|---|
Kolovratnik Krisztián | Misi |
Gesztesi Károly | Béla |
Mucsi Zoltán | Róka |
Kálloy Molnár Péter | Guszti |
Rudolf Péter | Lala |
Kerekes Vica | Judit |
Stefanovics Angéla | Andi |
Bálizs Anett | zenészlány |
Szabó Győző | Völgyes |
Várólistára tette 19
Kiemelt értékelések
A fő probléma nem is az a filmmel, hogy halvány lila segédfogalmam sincs, voltaképp mit akartak belőle kihozni… hanem az, hogy szerintem a készítőinek sem. Semmi értelme, Misi és Judit kapcsolatára fókuszál az egész, csak épp ez annyira hiteltelen ostobaság, értelmetlen párbeszédekkel, hogy még. Igazából még a rockzenekar tagjaiból ki is lehetett volna hozni valami értelmeset, de sajnos nem igazán kerülnek előtérbe. Rockról szóló filmhez képest a zenék elég gyengék, az alakítások buták. Ennek ellenére így is van valami érdekes hangulata, de négy csillagnál többet erre semmiképp, és ezt is nagylelkűnek érzem. Kár érte.
Rossz filmekért ott a kétezres években nem kellett a szomszédba mennünk: egymást érték az egyre igénytelenebb, jó esetben béna, rossz esetben humortalan tömegvígjátékok, amikben jó pénzért (bár ki tudja, mi a jó pénz egy világban, amiben Kern András 30 milliós sportkocsival flangál a pesti belvárosban lipótis briósért, Galkó Balázs pedig majdhogynem éhezik és portásként dolgozik a napi betevőért…) rendre sikerült felsorakoztatni a korabeli televíziózás és filmgyártás legnépszerűbb színészeit. Ez talán a leginkább zavarba ejtő ebben az érában: elkezdett dőlni ránk a trash, de a pesti belvárosi közönség megbecsülését élvező kulturális elitnek, a színjátszás hazai krémjének egy szava sem volt a Szuperbojz, az SOS Szerelem, a Szinglik éjszakája, az Álom.net, az Idegölő, a Szabadság, szerelem, meg a Coming Out által képviselt f*stenger ellen, sőt, úgy kezelték ezt a bőséges tíz-tizenöt esztendőt, mintha igénytelen, sz*r közönségfilmekben szerepelni magától értetődő, elkerülhetetlen kötelezvény volna, szükséges rossz, mivel a lényeg úgyis a színházban zajlik. Mi ez, ha nem a magyar film totális halála?
Ajánlom is témába vágó adalékanyagként azt a kétezres évek eleji Heti Hetes epizódot, amiben a szereplők meglehetős pökhendiséggel és zavartan próbálják kommentálni a hírt, miszerint a következő Jancsó filmben maga Fekete Pákó játssza majd az egyik szerepet…
Na és hát a Szuperbojz… Ahogy írják róla, szereplői közül valaki, egy anonimitást kérő színművész elhintette, hogy hiba volt elvállalni benne a szerepet, és az is jogos lenne, „ha valaki ezért arcon köpné őket” – az idézet a Wikipédiáról származik. Litkai a negatív tapasztalatai alapján elvileg visszavonult a forgatókönyvírástól, és tény, a Papírkutyákon kívül más egész estés filmet azóta sem írt – igaz, a stand up produkcióiban és az általa szövegezett sorozatokban sem volt mindig köszönet, de ez teljesen más lapra tartozik. Kolovratnik Krisztián közönségfilmes karrierje gyakorlatilag másfél évtizedre parkoló pályára állt a Szuperbojz után, Kabay pedig elment dokumentumfilmesnek…
A kérdés szerintem igazából az, hogy létezhet-e, lehet-e realitása annak, hogy majdnem három generációnyi befutott/feltörekvő, tehetséges, ügyes színművész, meg egy komplett, papíron profi stáb, egy forgatókönyvíró és egy veterán zeneszerző ne vegye észre, hogy egy rakás sz*ron dolgozik. Kabay így utólag visszanézve elvitte a balhét, de tényleg ő volt ezért az egyedüli felelős? Őt kell elővennünk egyedül a nagyrészt a Magyar Mozgókép Közalapítványtól kapott támogatásból összerakott szeméthalom elszámolásakor? Erre szeretnék én választ kapni. Mert hogy a 2009-ben már a Heti Hetes- tematikájú Vacsoracsata epizódokba is láthatóan részegen megérkező Bajor Imre jószerével kiszolgáltatott helyzetben lehetett a forgatás alatt, azt elfogadom. Azt is, hogy a hasonló filmeken jó pénzt kereső Gesztesinek például ez mindegy volt, sőt, azon sem csodálkozom, hogy a mellékszereplőként a nagy egészből nem sokat látó Molnár Piroska vagy Haumann Péter tán elképzelni sem tudta, mi is lesz a Szuperbojz. Na de Rudolf Péter? Kerekes Vica, akinek a karrierjét akár keresztbe is vághatta volna egy nagyon nagy bukta? Kolovratnik? Stefanovics Angéla, akit a belvárosi színházakba el nem jutó közönség mindig is tehetségtelen hülyének nézett a szerepei miatt? Magyarországon ez ennyire mindegy?
Igen, Magyarországon ez mindegy. Egy színész életútjában pillanatnyilag semmit sem jelent egy elpuskázott filmes szerep, egy hivatásos színész létére nulla felé tendáló, ráadásul az örökkévalóság számára is dokumentált teljesítmény. Sok vacak filmet forgattak a fent emlegetett bő tíz évben idehaza, de a Szuperbojz talán az egyik legsötétebb szégyenfolt a benne részt vállalók karrierjén – mármint annak kellene lennie, ha érdekelne bárkit, ki mihez adta valamikor, réges régen a nevét ebben az országban. Nem elhasznált közhely nemzetünk közelmúltjának és jelenének illusztrálására a „következmény nélküliség”.
Szégyenteljes katasztrófa, és hiába magyarázkodik utólag mindenki, színtisztán látszik, hogy a színészek félgőzön dolgoznak, nincsenek ott sem fejben, sem lélekben, elhiszik, hogy amit itt művelnek, az elég lesz. Nem mondom, hogy jó, mert azt talán egyikük sem gondolhatta komolyan. A legvégső csapás a filmzene CD, az a 15 percnyi trágyalé, amihez például Kolovratnik is simán a nevét és a hangját adta. Esküszöm, érdemes meghallgatni: https://www.youtube.com/watch…
Az jó, ha a 10. másodpercben kínomban nevetek? xD
De komolyan, a forgatókönyvet átolvasta valaki? Miről szól tulajdonképpen?
Mert vagy 40 percig azt kell nézni, hogy Misi és Judit kavarnak, meg Bajor Imre részeg tántorgását. Semmi értelme és iszonyat kínos.
Persze itt is bedobják a félreértésből fakadó alaphelyzetet.
77 perces a film és csak a 40. perctől jut eszükbe, hogy összerántsák a Szuperbojzt.
A „dalszövegek” iszonyat gázok. Ahogy Stefanovics Angéla buta lány karaktere is.
Nem hiszem el, hogy erre valaki pénzt adott/csalt.
Egyedül akik mentik, azok a mellékszereplők. Gesztesi, Mucsi és Kálloy ugyan nem szerepelnek sokat, de itt pár poént elcsíptem spoiler.
Rudolf Péter is inkább negatívabb figurának lett beállítva, holott ő lett átverve.
Lehetett volna egy félreértéses, kicsit sablonos zenés vígjáték. De a készítőket láthatóan egyáltalán nem érdekelte, hogy mi kerül a mozikba.
Tényleg borzalmas. Csak azoknak ajánlom, akik szeretik Gesztesit illetve Bajort, bár bármelyik másik rossz filmjük jobb, mint ez.
Hát ez, hogy is mondjam finoman… nem tetszett. Szerencsére jó rövid. De azért adok neki egy erős 3 csillagot Gesztesi Károly, Molnár Piroska és Rudolf Péter miatt. De csakis miattuk.
Nem fogok én csak úgy 1 csillagokat osztogatni, nem teljesen értékelhetetlen ám ez. Volt vagy két poén, ami nem volt olyan pocsék, hogy kirázzon tőle a hideg, ami egy vígjátéknál, valljuk be, mindig jó, meg a színészek túlnyomó többsége is nagyon hozta a formáját, mégha a mondatok, amiket a szájukba adtak, ennyire szánalmasra is sikeredtek.
A Mucsi-Rudolf páros kifejezetten tetszett, de talán nem ártott volna, ha van legalább 30 másodpercnyi közös képernyőidejük.
Diákfilmnek nem lenne ez rossz, de vizsgafilmnek már igen.