Los Angeles utcáin egy nap leforgása alatt három élet örökre megváltozik. Michael Bay nyaktörő iramú új thrillerében a sokszorosan kitüntetett veterán Will Sharpnak (az Emmy-díjas Yahya Abdul-Mateen II, Kampókéz, Mátrix: Feltámadások) sürgősen pénzre van szüksége, hogy fedezze felesége kórházi… [tovább]
Rohammentő (2022) 120★
Képek 9
Szereposztás
Kedvencelte 3
Várólistára tette 91
Kiemelt értékelések
Michael Bay 136 perces GTA küldetése nagyobbat szólhatott volna egy feszesebb 100 percben. Yahya Abdul-Mateen II és Eiza González hihetően, meggyőzően hozták a karakterüket, ellenben Jake Gyllenhaal nem volt megfelelő cast a főszerepre. Iszonyú kínos dumákat kapott, az ingerültebb pillanataiban lerítt róla az erőltetés, és a mellékfigurák java is gyakran bárgyú szövegeléseket nyomat. Az akciók, a tempó nagyrészt most is a helyén volt, amikor nem használtak drónt. Totál funkciótlanul alkalmazta ezt a kameramozgást Bay, mert abban a helyenkénti 3-5 mp-ben követhetetlenné vált a cselekmény. Ha már drónfelvételek vannak, akkor minimum fél percig ki kellett volna tartani, így semmi értelme nem volt. Viszont akadnak véresebb pillanatok és Lorne Balfe zenéje hozzátesz az izgalomhoz. Tök jól szórakoztam, de sok helyen ráfért volna a csiszolás.
Ígéretesnek indult valóban. Az alkotó bevált sémákhoz nyúlt, hogy a főhős „rosszfiú” kellő erkölcsi megalapozottsággal mennyen bele a bankrablásba. spoiler
A bankos jelenet is rendben volt teljesen. spoiler
Az egész film egy nagy üldözős jelenet, és egy idő után egyszerűen ellaposodik, ráadásul érezhetően „kitöltő” részeket tettek be akkor is, amikor világos célja volt a menekülőknek, hogy honnan hova akarnak eljutni, és ebben még csak külsőleg nagyon meg se gátolták őket spoiler Ja és a „csomag” is egyszerűen akkor „kerül elő”, amikor a rendező előakarta, hogy „előkerüljön”. spoiler
A drónos felvételeket kicsit túl tolták, bár tényleg egész szépre sikerült mindegyik. A robbanások eléggé visszafogottak voltak Bay bácsihoz képest, de még így is zavaró és indokolatlan mennyiség került beles szerintem.
Izgalmas kezdés, látványos, ellaposodó történet, indokolatlanságok dögivel.
A film végén csak ennyit mondtam anyámnak: 2 óra, 16 perc… X,)
Már az elején az volt bennem, hogy basszus ez pont olyan nézhetetlen, mint a 6 Underground. De mondom ebben nincs is Ryan Reynolds.
…
Mint utóbb kiderült, azt se RR rendezte, hanem ugyanaz, aki ezt, szóval ezért a hasonlóság… X,)
Rettenetesen hosszú, mikor akció van azt se tudni ki kivel van, ki kit lő, melyik autó megy hová és ki ment kinek és ha ez nem lenne elég, tele van olyan oltári képtelenségekkel, hogy… hát rohadt punnyadt voltam, de még így is hullott a hajam a sok hülyeségtől. A kedvencem az, mikor a mentős csaj spoiler Hát B+… Komolyan, más normál körülmények közt nem tud így életet menteni, ez meg mozgó járműben megfelelő tudás és eszközök híján is megcsinálja. MacGyver újjászületett és mentősnek állt. XDDD
Jaj, meg mikor a donor autós üldözéses vezetés közben ad vért, aminek spoiler XDDD
A szereplők közül a kutya tetszett legjobban.
Még Danny is elment volna, ha spoiler
De a többi! Utáltam mind. Főleg Will tesót + a mentős csajt, úgy vágtam volna őket pofán Danny helyében, hogy… mentőt kellett volna hívni hozzájuk… =_= Na meg a szerelmes zsernyák… + a társáért vérszemet kapó zsernyák. Meg az összes hülye zsernyák, FBI-os, tudom is én ki, aki részt vett az üldözésben, aaaaaaaaaaaaahhhhh, nem, ez borzasztó volt nekem… DX
Sokan szidják Michael Bayt ezért a filmjéért (is), pedig az ő akciófilmes rendezői tehetsége menti meg ezt a filmet a totális nézhetetlenségtől. Kétségtelen, hogy az utóbbi évek egyik legrosszabb forgatókönyvével van dolgunk. Hemzsegnek benne a borzalmas párbeszédek és egymondatosok, amit csak fokoznak a logikátlanságok és annyi egymásnak ellentmondó jelenet, amennyit én még nem láttam egy filmbe belesűríteni. Igaz volt idő ennyi baromságot összehordani a totálisan indokolatlan bő két órába.
De az is kiderült, hogy Jake Gyllenhaal akármennyire is tehetséges, egy ennyire szarul megírt karaktert még ő sem tudott hitelesen eljátszani.
Persze, azért nagy karakterfejlődést nem kell várni, ahogyan mélyenszántó dialógusokat sem, hiszen ez mégiscsak egy Michael Bay alkotás, viszont sikerült a rendezőnek kicsit háttérbe szorítani a megalomániáját, ami miatt a Rohammentő egy klasszikus, klausztrofób akciófilm, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Habár a hossza kicsit több, mint kellene, de ettől függetlenül meglepően jól tudott esni a rendező harsány, megalomán alkotásai után egy ilyen visszafogottabb, de a direktor eszköztárát magán hordozó alkotás. Persze, a világot nem váltja meg, ahogyan a filmek panteonjába sem fog kerülni.
Értékelés: 6.5/10
A látvány és a kameramunka kreativitása és profizmusa tiszteletreméltó. Azt is mondhatnám, már csak ezért (is) érdemes megnézni. A Bayhemofil emberkéknek szuper napjuk lesz ha megnézik, a többiek viszont felemás érzésekkel állhatnak fel a végefőcím után. Persze az egész alaposan túl van tolva, ezerrel pörög minden és mindenki, csak hát sajnos ebben a veszedelmes tempóban elvérzik a sztori. Én szeretem a hosszú filmeket, de semmi sem indokolja, hogy ezt a zúzást miért kellett közel 140 percig húzni.
A felütés egy klassz kis Szemtől Szemben homage. Jake Gyllenhaal pedig vért izzad, hogy összetett karaktert villantson, de a figura hányaveti módon van megírva, így aztán az erőfeszítése nem hoz gyümölcsöt, de azért néhány mazsola így is megvan. Partnere in crime, Yahya Abdul-Mateen II már haloványabb, de szimpatikus. Eiza González-re érdemes odafigyelni, Moses Ingram pedig nagyon jó nyúlfarknyi szerepében, ezért sem tudom hová tenni az Obi-Wan Kenobi-ban előadott ripacskodását. A többiek csak úgy lógnak a levegőben. A dramaturgia több ponton is megbicsaklik, mikor egy lelkizős, komolyabb hangvételű jelenet közepén elcsattan néhány egészen hülye poén spoiler Ezek a baromságok engem kizökkentettek a cselekményből. Technikailag, esztétikailag mesteri, csak hát kissé üres és nyúlósan hosszú akciófilm. Ezek ellenére egyszer megéri megnézni és szórakozni, sőt kicsit gondolkodni is rajta
PíeSz: A soundtrack hozza a Remote Control-fílinget, vagyis a Zimmer-es stílust. Lorne Balfe, aki manapság Bay házi-zeneszerzőjévé lépett elő, egy kedvelhető iparosmunkával hozakodott elő, még úgy is, hogy az End Title-nél felcsendülő muzsika egy az egyben a 13 óra soundtrackjének Forgotten című dala.
Szerintem túl hosszú volt, ahhoz képest, hogy kb. nulla cselekménye van a filmnek. Mármint persze menekülnek meg üldöznek benne végig, de valahogy ez engem nem tudott meghatni. Jake sem igazán tudott meggyőzni, pedig az egyik kedvenc színészem, de nem igazán volt emlékezetes itt nekem az alakítása. Mondjuk tény és való, hogy nagyon nem az én stílusom ez a film, úgyhogy kétszer annyira nehéz volt ráhangolódnom. Nem hiszem, hogy ismételni fogom, most is nagyon nehéz volt végignéznem.
A túl hosszú játékidő nem vállt az előnyévé, de az önreflexív olykor bugyutának ható Bay-es egysoros kiszólások, a rendezőre jellemző köríves kamarakezelések, a robbantgatások utánozhatatlan hangulatot adtak neki. A történet nem egy nagy dolog, de a körítés…..
Valahol imádtam. :D
Nincs bajom Bay munkásságával, de ezt a művét komolyabbnak gondoltam volna. Kb. 30 perc után fel akartam adni… Nagyon buta film lett. Látványos, de a forgatókönyvet megint valami gyerek írta. Kár érte, mert a színészeken (legalábbis a főszereplőkön) nem múlott.
Michael Bayt el kellene tiltani bármilyen filmkészítési lehetőségtől, módtól…a legjobb lenne ha egy légüres térben lenne elzárva.