Egy nyár története, gitár, csajok, cigarettafüst, pia, valamint a rock, new wave és post-punk bűvöletében. A szovjet underground zene, és egyben a hatalom mindig éber felügyelete alatt működő egyetlen leningrádi rockklub hősévé váló 19 éves zenészben egy sztár meglátja a tehetséget. Ám a mentor… [tovább]
Nyár (2018) 8★
Képek 1
Szereposztás
Teo Yoo | Viktor Tsoy |
---|---|
Irina Starshenbaum | Natasha |
Roman Bilyk | Mayk Naumenko |
Aleksandr Gorchilin | |
Aleksandr Kuznetsov |
Kedvencelte 2
Várólistára tette 70
Kiemelt értékelések
Nyár (2018) 88%
Nem életrajzi film, hanem tisztelgés és hangulatjelentés a nyolcvanas évek Leningrádjának bizonyos részéről. Mondjuk klubélet, peresztrojka és rock(féleség).
Májk Naumenkó (Майк Науменко) már „befutott” rockzenész, legenda, Viktor Coj (Виктор Цой) pedig felkerekedik, hogy megmutathassa a dalait ennek a bizonyos Májknak. Egyből össze is barátkoznak, nagyon szoros barátság lesz ez, odaadó, amennyire csak lehet, még azon is túl.
Szóval van ez a barátság szál, főleg zenei téren. Ahogy elintézi Májk azt a fellépési lehetőséget abban a klubban…Mert hogy miről szól egy dal, ha úgy nézzük, vagy így nézzük. Aki félre beszélne, menjen csak kompótért!:)
Aztán van a korabeli rendszer szál. Amikor ülnek például a fiatalok a nézőtéren, és kezet felemleni sem szabad, rendszerellenes.
Van a korabeli élettér szál. A (helyi mércével mérten) baromira híres zenész a feleségével és gyerekével egy társbérletben lakó talán a szoba saját használatú, de az sem biztos. A kezdő jelenet ugyanakkor egy heppening a tengerparton, szabadságnak látszó teszünk rá érzés.
Aztán van a zenei vonal. Ócskapiacról, esetleg fű alatt szerzett bakelit, szalagosmagnóra átvett cucc, szövegek kockás füzetbe legyezve, ki tudja milyen módon, a fordítás mellékelve. Sokszor elhangzik Lou Reed, David Bowie, Blondie, T-Rex, ilyesmi. De Májk is zenél sokat, zenekara a Zoopark, Viktor is zenél sokat, neki meg a Kino van. Egyszer tényleg teljesen felpörög, és a közönség is spoiler És születnek hangfelvételek is, házi zugstúdióban, a borítót pedig maga a zenész rajzolja színesceruzával a kisasztalon.
Van egy nagyon halvány, nagyon finom szerelmi szál. Itt még nem tudni, mi lesz a vége, spoiler és nagyon bájos az a rész, amikor Májknak ajándék kell, megvesznek az ócskapiacon egy csésze kávét (kuriózum) csészéstől, el kell vinni Májknak, trolin, közben Billy Idol énekli a Passengert, pontosabban az utazó közönség énekli, néha karikatúrává válik a fejük.
Rettentően tetszett, friss, tele ötlettel, apró jelzéssel, nem lehet győzni venni az adást, folyton táncolhatnékod lesz, miközben a feliratra is figyelned kell, hiába az a sok évnyi orosz óra.
Nyár (2018) 88%
Eredeti nyelven, felirat nélkül néztem, úgyhogy nem igazán tudom értékelni… bár attól tartok ha értettem volna mit mondanak se tetszett volna sokkal jobban. De még így is egy jó 5* nekem. :D
Tetszettek az épületek, időnként a hangulat, de legeslegjobban az „összefirkált” zenés bejátszások! *w*♥
Nyár (2018) 88%
Néhol kicsit furi volt, de a zenéket imádtam. Ez egy ilyen film. Szeretni kell a zenét.
Nyár (2018) 88%
Hát ez valami hihetetlenül jó volt.
Ez is egy volt azon kevés filmek közül, aminek csak a leírását tudtam, de nem néztem meg az előzetesét, bár ez nem célzott volt, csak így alakult.
De egyáltalán nem bántam meg. Annyira magával ragadó a hangulata, hiába játszódik a kommunizmusban, itt nincs annyira jelen, mint a Hidegháborúban, de nyomokban megtalálható (koncert a csendben ülő közönség előtt, társbérlők egy hatalmas lakásban, cenzúra). A zene meg még napokig fog a fejemben szólni, és kikeresem az összeset, ami megszólalt a filmben.
Az oroszoknak meg a rocktörténetet ismerőknek mondjuk biztos többet mond, mert ők ismerik a zenészeket, akikről szól a film.
Jim Jarmush-érzésem volt egyébként. Nyomokban megtalálható szerintem a hatása. :)
#Lumiere