Jó estét, Mrs. Campbell! (1968) 11

Buona Sera, Mrs. Campbell
108' · amerikai · romantikus, vígjáték, háborús

0 díj · 1 jelölés

Egy olaszországi veterántalálkozón kiderül, hogy három, egykor Itáliában harcoló amerikai katonát a háborús élményeken kívül valami más is összeköt: annak idején mindhárman ugyanannak a lánynak tették a szépet. Néhány hónappal később az olasz lány, Carla mindhármuknak megírta, hogy gyermeke… [tovább]

angol

Szereposztás

Gina LollobrigidaCarla Campbell
Shelley WintersShirley Newman
Phil SilversPhil Newman
Peter LawfordJustin Young
Telly SavalasWalter Braddock
Lee GrantFritzie Braddock
Janet MargolinGia Campbell
Marian McCargoLauren Young
Naomi StevensRosa
Philippe LeroyVittorio

Kedvencelte 4

Várólistára tette 21


Kiemelt értékelések

Serge_and_Boots 

Az első negyed órában ugyan kicsit szíven ütött a felismerés, miszerint a Mamma Mia! kreatív stábjának anno tulajdonképpen annyi volt csak a feladata, hogy az Abba dalait összehozzák ennek a filmnek a sztorijával, de szerencsére a néző nagyon hamar elengedi ezt a gondolatot. A Jó estét, Mrs. Campbell! egy fantasztikus vígjáték abból a korszakból, amikor a műfajt még nem lengte körbe az elmúlt húsz évben ráragadt lesajnáló nézői attitűd. Ez egy nagyon sikerült, rendkívül bájos és nagy volumenű komédia, ami máig is száz százalékban megállja a helyét.

Alapkonfliktusát a Mamma Mia! párhuzammal talán már le is lőttem, de ez ne zavarjon minket. A film legérdekesebb ajánlata talán a benne összeboronált színészgárda, akik a korabeli mozi különböző szegmenseiből érkeztek: hogy mást ne mondjunk, Telly Savalast viszonylag ritkán látjuk vígjátéki környezetben, és itt is inkább egy mélyebb, szenvedő férfifigurát alakít – ellenpontja Phil Silvers, aki viszont igazi komikus, és ide is a rá jellemző stílust, előadásmódot hozza. Ráadásként, miközben tutyimutyi és valóban vígjátéki karakter, figurája éppen a férfiúi teljesítmény azon szféráiban jelenik meg kimagasló egyéniségként, amikbe a vérbő macsó Savalas belebukott. Szóval egészen érdekes disszonanciák hatják át a filmet már a szereplőválogatás szintjén is, a továbbiakban Peter Lawford mintha a szegény ember Cary Grantje akarna lenni, Philippe Leroy pedig francia létére olaszabb még magánál Lollobrigidánál is, és akkor az amerikai nőbrigádról még nem is beszéltünk.
A témát illetően a felvetett probléma tulajdonképpen valid és a nevetséges felszín alatt elég komoly is: a háború alatt Európába érkező, ideig-óráig itt tébláboló amerikai katonák alighanem sokfelé potyogtattak el a filmben látotthoz hasonló ajándékokat, ám az általuk hátrahagyott anyák és gyermekek sorsa nem mindig lehetett egyszerű, főleg az olyan társadalmakban, ahol a kis közösségek nem bántak kesztyűs kézzel a bukott nőkkel, balkézről született porontyokkal.
A mozi szinte bevonzza a nézőt a saját kis világába. Az olasz kisváros annak ellenére tipikus és ismerős, hogy nyoma sincs rajta a közismert olaszos sztereotípiák túlhangsúlyozásának, a film minden részlete nagyon ízlésesen kerüli a túlzásokat, a humor nagyrészt a kialakult szituációk és a szereplők által azokra adott válaszok mentén bontakozik ki, de mindig következetes és ízléses keretek között. Lollobrigida és Margolin között kialakul valamiféle anya-lánya dráma, ez érdekesen visszahúzza a földre a humoros vetületet, de Savalas belső harca a saját férfiasságával még érdekesebb vonulatnak hat.
A filmezés minősége szép, a rendezés elsőrangú, így a kétórás műsoridő egyáltalán nem tűnik soknak vagy elnyújtottnak, végül minden körbeér. A humor alapvetően önfeledt és bájos szórakozássá teszi a Jó estét, Mrs. Campbell!-t, de a végén egyáltalán nem érezzük azt, hogy súlytalan és habkönnyed, másnapra elfeledhető élményben lett volna részünk. A színészek briliánsak egytől egyig, aki érzékeny az efféle nagy, de elsőre kevésbé nyilvánvalóan látványos művészi teljesítményekre, itt lesz miben gyönyörködnie.

Maximálisan ajánlott, kiváló darab!

1 hozzászólás

Hasonló filmek címkék alapján