Forráspont (Forráspont 1.) (2021) 35

Boiling Point
92' · egyesült királysági · dráma, thriller 16

0 díj · 2 jelölés

A karácsony előtti utolsó pénteken, egy londoni luxus étteremben játszódik Philip Barantini filmje. Óriási a forgalom, a szakácsoknak, felszolgálóknak egy perc nyugalmuk sincs, a konyhában vágni lehetne a feszültséget, az apróbb nézeteltérésekből is komoly viták kerekednek. A tulajdonosra és a… [tovább]

angol

Képek 7

Szereplők

Stephen GrahamAndy Jones
Jason FlemyngAlastair Skye
Vinette RobinsonCarly
Alice FeethamBeth
Hannah WaltersEmily
Malachi KirbyTony
Izuka HoyleCamille
Taz SkylarBilly
Lauryn AjufoAndrea
Ray PanthakiFreeman

További szereplők

Kedvencelte 2

Várólistára tette 40


Kiemelt értékelések

Kriska_Attila

Itt minden adott ahhoz, hogy jó film készüljön: Stephen Graham, egysnittes felvétel, szakácsfilm, valamint egy Band of Brothers színésztársból rendezővé avanzsált alkotó. És jó film is lett, sőt, kiváló. Egy rövidfilm egész estés adaptációja elevenedik meg. Nem is gondolnánk, hogy egy izzasztó thriller játszódhat egy zsúfolt, elegáns étteremben és annak konyhájában. Nemcsak technikai szempontból, hanem történetmesélésben is jeles.

A Boiling Point egy percre sem enged lankadni attól a pillanattól kezdve, hogy Andy Jones, a neves séf belép az étterembe. Az egyetlen, megszakítás nélküli felvétellel készült film a séf és a személyzet nyugtalan hangulatát, hektikus természetét olyan mértékben ábrázolja, hogy nézőként szinte részeseivé válunk minden pillanatnak. Olyanok vagyunk, mint egy „légy a falon” az év egyik legfontosabb és legforgalmasabb éjszakáján a vendéglátásban. Minden félresiklik, Andy elveszíti az egyensúlyát, a csapat pedig egyre feszültebb. Az ügyetlensége, de különösen a koncentrációhiánya rémálommá változtatja ezt a zsúfolt estét.

A színészi játék egyértelműen kiemelkedő. Összességében Barantini és szereplőgárdája messze átlagon felüli filmet alkotott, amely valami igazán nagyszerűt kíván elérni. Ragaszkodik alapötletéhez, és a modern szakácsok munkájának, az éttermi menedzsmentnek, valamint a mindennapi munka nyomásának nem éppen hízelgő, mégis kétségtelenül őszinte ábrázolását kínálja.

Az egysnittes megoldás nem hagy teret a hibáknak. A Covid-időszakban forgatott filmnél a stábnak eredetileg nyolc lehetősége volt, végül csak négyet tudtak megvalósítani, és a harmadik felvétel került a végső változatba.

Stephen Graham vezetésével a film könyörtelen, magával ragadó nézői élményt nyújt: izgalmas, drámai thriller, amely lenyűgöző betekintést ad az éttermi szubkultúrába. A Forráspont minden percében tökéletes film – pontosan azt nyújtja, amit várunk. Gondosan megtervezett, aprólékosan begyakorolt és tökéletesre csiszolt munka. Páratlanul londoni, nyers, minden képkockájában ott egy adag realizmus – ez az este a dráma tökéletes receptje.

Evna 

Aki ismer, de még az is, aki elég ideje olvas tőlem, tudja, hogy lenyűgöz a konyhai életet bemutató filmek, sorozatok világa. Nem vágyom igazán a vendéglátás pörgésébe, bár nagyon szeretek főzni, mégis hihetetlen elismerésem azoknak, akik minden napon, éjszakába nyúlóan elképesztő koncentrációval hangolják össze szinte minden mozdulatukat azért, hogy mi minél tökéletesebben élvezhessük az általuk összerakott kompozíciót. A fine dining éttermekben meg aztán katonai művelettel ér fel, ahogy mindent másodpercre pontosan időzítenek. Nagyon szeretek ebbe belepillantani.
A Forráspont erről szól. Pontosan erről. Egy étterem kiszolgáló személyzetének életébe pillanthatunk be, ott is egy este egy rövidebb szakaszába. Karácsony előtt járunk nem sokkal, tömve van az étterem, és folyamatosan követünk valakit, leggyakrabban Andy-t, a head chef-et és résztulajdonost, aki késve érkezik és rögtön egy vizsgálatba csöppen, aminek eredményeképpen leminősítik őket. És ez még csak az este kezdete. Folyamatosan jönnek a kisebb-nagyobb problémák, amiket meg kell oldani, és természetesen kitekintünk a konyha többi tagjára, sőt, belelátunk a pultosok és pincérek életébe is. Nem mélyedünk el egyik karakterben sem, félmondatokból ismerjük meg őket, de mégis olyan érzékeny pillanatokat teremt a forgatókönyv, a színészek és persze ez a feszült szett, hogy ez alatt a rövid idő alatt is többen nagyon közel kerülhetnek a szívünkhöz.
A cselekmény itt alig-alig fontos, vannak kiemelkedőbb szálak, mint a bejelentkező celebszakács egy étteremkritikus társaságában (én például ezt pont kevésbé élveztem), de inkább csak jelenetről jelenetre, fogásról fogásra ugrálunk előre az éjszakába, a feszültség egyre nő, amíg már végül nem lehet tovább bírni.
Ahogy mondtam, elképesztően drámai, karakterközpontú alkotás számomra felejthetetlen momentumokkal (a cukrásztanonc és a köpenye ujja…). Ha nem utálod még a gondolatát is, hogy egy éttermet nézz másfél órán keresztül, semmiképpen se hagyd ki!

1 hozzászólás

Népszerű idézetek

Kriska_Attila

Sara Southworth : A kritikaírás olyan, mint a szex, tudod. Az alapján döntesz, ami van, nem pedig az alapján, ami nincs.

Ódor_Endre 

– You're my favourite table, so I'll get you some shots.
– Yes!
– OK.
– Jäger bombs? Jägermeister, do you like that?
– What's Jäger?
– Jägermeister. It's Jägermeister with Red Bull.
– Oh, like the brown stuff?
– Yeah, yeah.
– Oh, that cough syrup stuff.
– Oh, no, no!
– I'm allergic.
– She can't have that.
– Six tequilas?
– Yes!


Folytatása

Összehasonlítás

Forráspont


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján