Pest–Vác, Pest–Szolnok, így kezdődött a magyar vasutak története. Ezt követte a Bécs–Pozsony szakasz, aztán a dolog megállt, mert 1848-ban nem vasútépítéssel foglalkozott az ország. Az aradi tizenhármaknak vasutas tagja is volt, Lázár Vilmos civilben a Magyar Középponti Vaspálya Társaság, az… [tovább]
Pest–Vác, Pest–Szolnok, így kezdődött a magyar vasutak története. Ezt követte a Bécs–Pozsony szakasz, aztán a dolog megállt, mert 1848-ban nem vasútépítéssel foglalkozott az ország. Az aradi tizenhármaknak vasutas tagja is volt, Lázár Vilmos civilben a Magyar Középponti Vaspálya Társaság, az első magyar vasút főpénztárnoka volt. 1850-ben folytatódtak az építkezések, ezúttal már az Osztrák Birodalom igényei szerint, akiknek az volt a legfőbb törekvésük, hogy a bánsági királyi erdőket, bányákat, ipari üzemeket összeköttetésbe hozzák – Béccsel. (Port.hu) [bezár]