Minden egy aprócska hazugsággal kezdődik, de minden megváltozik. Yoo Mi másvalaki életét kezdi élni.
Anna (2022–2022) 5★
60' · dél-koreai · dráma, sorozat, thriller 15
1 évad · 6 rész
Szereposztás
Bae Suzy | Lee Yoo Mi / Anna |
---|---|
Jung Eun Chae | Hyun Joo |
Kim Joon Han | Ji Hoon |
Park Ye Young | Ji Won |
Kim Jung Young | Hong Joo |
Kim Soo Jin | Kim igazgató |
Kim Ki Cheon | Ji Hoon apja |
Kang Hak Soo | Dongjin Egyetem dékánja |
Kedvencelte 1
Várólistára tette 19
Kiemelt értékelések
Anna (2022–2022) 86%
A végén egy kissé csalódottan néztem magam elé, mert nem igazán ismertem korábban a Ripley-szindrómát, amivel küszködött a főszereplőnk. Viszont ahogy utánaolvastam, rájöttem, hogy sürgősen pótolnom kell a The Talented Mr. Ripleyt, illetve értelmet nyert maga Anna karaktere. Ennek fényében pedig elmondhatom, hogy milyen szépen végigkövethető Anna jellemábrázolása, viselkedése a hangulatingadozásaival egyetemben. Régen tetszett ennyire forgatókönyv, ugyanakkor a zene és a színészi játékok is megadták a kellő fegyelmet vagy feszültséget, ami miatt nem tudtam levenni a tekintetem a képernyőről. De persze sokat dobott rajta az is, hogy nem lett belőle rétes tészta, nagyon egyben volt ez a 6 rész. Illetve ehhez a karakterhez a politikai játszma értelemszerűen tökéletes választás volt, adta a helyzet Anna alá a lovat. (Amíg nem a betegségre fókuszáltam a történetben, addig sokszor az jutott eszembe, hogy a végtelen körben végülis Anna termeli ki az újabb Annát, de nem tudni, hol kezdődött a kör. Ugyanakkor pedig elviekben az orvosok a Ripley-szindrómát „szerzett” rendellenességnek tulajdonítják, így legfeljebb okozója lehet.)
Kivetnivalóként viszont megemlíteném Suzy játékát, ami ha ezt a sorozatot nézem, akkor magában kiemelkedő, látszik, hogy sokat foglalkozott a karakter tanulmányozásával és megértésével, azonban ismerve a korábbi szerepeit, szinte ugyanezeket az arcmimikai allűröket láttam viszont. De el kell ismerni, hogy ide tökéletes volt mindez. A másik, hogy a vége azért nyitott spoiler marad, de talán ez pont azt jelenti, hogy Anna csak lappang?
Anna (2022–2022) 86%
Milyen fontos és jó kis sorozat volt ez itt. Na de ne siessünk ennyire előre… Kétszer is megkaptam már a közelmúltban, hogy “sokat beszélek a pénzről”. Illetve volt már olyan is, hogy valaki nekem szegezett egy olyan kérdést, hogy van-e valami bajom a gazdagokkal. Hát kár is lenne tagadni; van. Egy kiemelkedő anyagi javakkal rendelkező egyén vagy család szinte bármit megtehet… Visszaélhetnek a pozíciójukkal, adót csalhatnak…
Az Anna egyszerre mesél a gazdagokról és a szegényekről is. Igazából ennél is tovább megy, mert bizony az élet azért gyakran úgy hozza, hogy ezen két réteg tagjai találkoznak a való életben. Ez piszok unalmasnak és elcsépeltnek hangozhat, meg mondhatnátok, hogy jaj, Patrick… Igazságtalan a világ, most esett le?! Nem, nem most. De ebben a sorozatban nem is csak az a nagyszerű, hogy rávilágítanak bizonyos dolgokra, hanem az, hogy hogyan is teszik meg mindezt… Kimondottan személyes élmények útján járják körül a témát, ráadásul úgy, hogy a főszereplőnk életét már iskolás korától kezdve nyomon követhetjük…
De hogy ezen túl még miről szól az Anna? Hát arról, hogy van-e esélye egyáltalán az embernek bekerülni az elitbe. Ha van, milyen áron? Mennyire zárt az a klub egy átlagos ember számára? Pénzzel mindent meg lehet venni? Vajon érzelmileg és morálisan a pénz tényleg tönkreteszi az embert? A párkapcsolatok dinamikáját mennyire határozza meg az, hogy ki honnan jött, illetve mije van? És a múltja, a jelleme mennyit számít?
Az Anna is lépések soráról szól. Van, amelyik előre eltervezett, aztán van, amelyik “csak úgy hozta az élet” féleségként borítja fel a képzeletbeli asztalt, de így vagy úgy, mindannyian részesei vagyunk közben a dolgoknak. Rohadt összetett az egész. Mármint a sorozat egyszerű, érthető és könnyedén követhető, inkább érzelmileg kifejezetten sokrétű.
A képek nagyon erősek, a történet kerek egész, a lezárás pedig egészen csodálatos. Tuti sokáig velem marad majd ez a kis történet. Talán több ilyen kellene.
Már sok-sok bekezdést írtam, de tényleg oldalakat lehetne megtölteni azzal, mennyi mindenről is szól ez a sorozat. Az önbizalomról, az útkeresésről, a saját korlátaink feszegetéséről, illetve arról, hogy ezen falakat olykor nem csak mi feszítjük ki egyfajta átszakíthatatlan hálóként saját magunk elé és köré, hanem gyakran maga a rendszer is asszisztál mindehhez. Hogy miért? Na igen…
A címszereplő személyének karakterfejlődéséről pedig szintén annyi mindent lehetne írni… Egyébként értem én, – még mielőtt valaki képzeletben megdorgálna –, hogy a bűnözés az alsóbb társadalmi osztályokra jellemző, de feltenném a kérdést ilyenkor, hogy miért van ez így, illetve milyen fajta bűnözésről is beszélünk… Aztán érdekes pszichológiai szempontból is megvizsgálni a sorozatot. Mármint kifejezetten Anna útját illetően…
Teljes ajánló / kritika:
Népszerű idézetek
Han Ji Won: Why did you do that?
Lee Yoo Mi / Anna: It's hard to explain.
Anna (2022–2022) 86%
Choi Ji Hoon: Even the way we breathe has some meaning and we can get evaluated on it.
Anna (2022–2022) 86%
Lee Yoo Mi / Anna: The thing with people is that they lie even in the diary no one else reads.
Anna (2022–2022) 86%
Choi Ji Hoon: Also, voters can be so complicated. (…) They want housing prices to drop, but their house has to rise in value. They demand that we support medium-sized companies to grow, but they only want to work for conglomerates. (…) Part-time and contract workers shouldn't be discriminated, but their child must have a stable full-time job.
Anna (2022–2022) 86%
Lee Hyun Joo: Most people think hell is a space. But in fact, it's not a space but a situation.