A kommuna (2016) 17

The Commune · Kollektivet
90' · holland, svéd, dán · dráma 16

1 díj · 1 jelölés

Erik és családja a hetvenes években, Dániában megörökölnek egy hatalmas családi házat, ami azonban túl nagy lenne a házaspárnak és két gyereküknek. Hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntenek, kommunát alapítanak, így barátok és ismerősök költözhetnek a házba, és közösen már a fenntartási… [tovább]

dán · magyar

Szereposztás

Ulrich ThomsenErik
Fares FaresAllon
Trine DyrholmAnna
Helene Reingaard NeumannEmma
Lars RantheOle
Julie Agnete VangMona
Martha Sofie Wallstrøm HansenFreja
Rasmus Lind RubinPeter
Magnus MillangSteffen

Kedvencelte 1

Várólistára tette 56


Kiemelt értékelések

kkatja

A kommuna vonal nagyon cool volt, megvolt szépen az őszinteség és a normális kommunikáció a tagok között, de ez a hármas kapcsolatról sajnos már nem mondható el. Szépen bemutatja azt a hétköznapi helyzetet, amikor az idősödő pár életében megjelenik egy fiatal fél és, hogy ki hogyan reagál erre a „megcsalt” félnek sokkal keményebb helyzetre. Ezzel együtt „zseniálisan reális és valósághű, nagyon átjönnek az érzések és a több szereplős együttélési modellek alapelvei, annak erkölcsössége, mindennapi természetessége, a közösség pozitív hatásai és kihívást jelentő nehézségei. Szépen megjelenik a filmben a poliamor és a monoamor tudat is, s ezek konfliktusa, drámája és fájdalma.” (ahogy jellemezte JanCe barátom:)
Trine Dyrholm (Anna) parádésan játszik, megérdemelten nyerte el a Berlini Filmfesztivál legjobb színésznőjének járó Ezüst Medve díjat.
spoiler

Carmilla 

Gyerekként tök buli lehet egy ilyen kommunában élni, ehhez képest furcsa volt, hogy ebben a csoportosulásban mindössze két gyerek volt összesen… Szóval hogy két egygyerekes család (a hetvenes években!), meg szinglik, hehh. (Gyerekkoromban kicsit belekóstolhattam ilyen nagy közösségi élményekbe, mivel a környéken lakók nagy haverságban voltak a faluban, és mindig szerveztek kirándulásokat, házibulikat, vagy egyszerűen csak spontán összejöttek hétvégenként –, a felnőttek és a gyerekek ezen belül persze két külön csoportot alkottak.) Nem tudom, manapság ez mennyire lenne működőképes, azt hiszem, nem nagyon. A felnőttek között (s különösen, ha csak felnőttek vannak!) sokkal több a konfliktusforrás; mindig lesznek, akik sokkal többet vesznek ki a közösből, mint amennyit beleraknak, vannak, akik sunyiskodnak (itt pl. a sörfogyasztásnál és a lakbér fizetésénél), zűrös érzelmi viszonyok, politikai és egyéb nézetkülönbségek stb. Itt egyértelműen Erik családja állt a középpontban, a többiek csak mellékszereplői voltak ennek a családi drámának. Az Annát alakító színésznő kimagaslott játékával, s az a jelenet, amikor élő adásban kicsordul az a könnycsepp, egyértelműen a film csúcspontja. Az Emmát (Erik fiatal szeretőjét) alakító színésznő nem egy nagy durranás, és csodálkoztam is, hogy hogyan – s miért épp őt – választhatták ki a szerepre, még hogy 23 éves diáklány, nevettem, van az 33 is! – aztán hopp, mikor utólag utánanéztem, láttam, hogy ő a rendező felesége (van is közöttük 17 év), haha… Amit még nem tudtam hová tenni, az a szerencsétlen kisfiú, akinek spoiler

csokidani 

Jobbra számítottam :( Sajnos hamar unalomba fullad, aztán jönnek a kötelező konfliktusok de aztán az is hamar unalomba fullad. Kihagyható darab.

Mr_Catharsis91

Sok új és eredeti dolgot nem mutatott a film. És a sok karaktert sem hozta közelebb hozzám Vinterberg, amit én a hiányos forgatókönyvnek tudok be.
Az alakítások annyira nem feszesek, a zárt szituációs beszélgetések szintén nem. Egyszerűen vérszegény film volt és a mondanivalója sem jött át.

Mr_White 

Vinterbergtől ez nagyon soványka. Mondjuk mástól is az lenne.


Hasonló filmek címkék alapján