Bob nagy szerencsejátékos és szenvedélybeteg volt egész életében. Az utolsó és legnagyobb dobására készül. Monte Carlo-ban egy műtárgygyűjteményt akar kirabolni. Összeszed a Riviérán egy szedett-vedett csapatot: Anne, szökevény kelet-európai prostituált, Paulo és Raoul dörzsölt, ám lusta… [tovább]
A jó rabló (2002) 13★
109' · francia, egyesült királysági, kanadai, ír · akció, dráma, romantikus, thriller, krimi 16 !
Képek 8
Szereplők
Nick Nolte | Bob Montagnet |
---|---|
Gérard Darmon | Raoul |
Saïd Taghmaoui | Paulo |
Emir Kusturica | Vladimir |
Théo Trifard | Bill |
Tchéky Karyo | Roger |
Mark Polish | Albert |
Michael Polish | Bertram |
Ralph Fiennes | Tony Angel |
Marc Lavoine | Remi |
Gyártó
Alliance Atlantis Communications
Double Down Productions Ltd.
Metropolitan Films
TNVO
Kedvencelte 1
Várólistára tette 13
Kiemelt értékelések
Sajátos tolvajfilm ez. Ahhoz a fajtához tartozik, amelyikben a szerencsétlen, szedett-vedett társaság üti meg a főnyereményt. A sajátosság nem ebben van, hanem hogy ezt humor nélkül teszi, inkább enyhén keserű, némileg megszínezett realizmussal. Talán az átműtött verőember az egyetlen, akinek a figurája nem túl korrekt módon vicc tárgya. A többieket mindössze egy hajszál választja el a teljes elsüllyedéstől. Ebből a szempontból meseszerű az egész. Mintha a szociografikus, életszagú nyersanyagot retusálgatták volna. A retusáltságot úgy értem, hogy ezek az arcok tényleg akármelyik pillanatban eltűnhetnek a süllyesztőben, és csak Bobnak, az ő érthetetlen megtartó erejének köszönhetik, hogy többnyire megússzák. Érthetetlennek mondom, mert Bobot nem lengi körbe a szentség és kiválasztottság fénye, bár életkora megmutatja, mekkora túlélőművész is valójában.
Talán alaptalan, de Neil Jordannél ez a megszínezett komolyság mindig jelen van. És a transzcendenssel/sorssal való játék, ujjhúzás majdnem biztonságosnak hat.
Kiváló színészi gárda vonul fel, az biztos, de azt hiszem, Nolte ebben a nagyvonalúan könnyed és még az önpusztításban is komolytalan szerepben túl súlyos jelenség. Túl leharcolt, túlságost érződik rajta a gödör aljának a szaga. Ez éppenséggel emlékezetessé is teszi a figuráját, csak éppen kicsit nehézkesebbnek tűnik a mondatainál. (Na nem mintha egy Clooney-szerű szélhámos kellene ide, félreértés ne essék.)
Pezsgőt fogok bontani, ha egyszer megértem Nick Nolte-t felirat nélkül…
Az Ocean’s Elevenszerű filmekért nem vagyok oda, meg úgy általában a casino-k sem izgatnak (kivéve, ha Scorsese rendezi), szóval úgy álltam neki a filmnek, hogy essünk túl rajta. De a hangulata, a helyszín (nem az a disco gömbös unalomig ismételt kártyatrükkös-kockás casino) rögtön beszippantott.
A karakterek érdekesek voltak (volt belőlük jó sok…), a végén lévő heist is korrekt volt a maga nemében. Most már csak attól tartok, hogy ha eredeti verziót megnézem, mennyire fogok morogni, hogy miért nem azzal kezdtem.
Népszerű idézetek
Tony Angel: If I don't get my money back by Monday, what I do to both your faces will definitely be cubist!