Fedezd fel, hogy a Cambridge Analytica adatfeldolgozó cég hogyan vált a közösségi média sötét oldalának szimbólumává a 2016-os amerikai elnökválasztást követően.
A Cambridge Analytica sztori (2019) 30★
Képek 1
Szereposztás
Brittany Kaiser | Önmaga |
---|---|
David Carroll | Önmaga |
Paul-Olivier Dehaye | Önmaga |
Ravi Naik | Önmaga |
Kedvencelte 2
Várólistára tette 43
Kiemelt értékelések
Végül is a Social Dilemma meg az After Truth után már nem lepődök meg semmin. Bár ezt a három filmet tényleg így érdemes, csokorban nézni. Akár megjelenési időrendben visszafelé is.
Amit az egyik nem mond elég mélyre-hatóan annak ott a saját doksija.
Furcsának is tartottam, hogy a Cambridge Analytica-botrányról nem cikkeztek eleget az itthoni médiumok. Azt meg kifejezetten sajnálatosnak, hogy szerintem a Great Hack is valahol a süllyesztő alján végzi.
Szerintem kurtíthattak volna a játékidőből és lehetett volna sokkal feszesebb a tempója is. Ez kihatott volna a feszültségre is, ami bár jelen volt, szerintem még sokkolóbb lehetett volna.
Bír is így is működött a formula.
Fontos és érdekes téma, amiről egy History Channel szintű dokut készítettek. De tényleg, annyi információt kaptam, mintha csak az újságok főcímeit olvastam volna el, a megszólalók pedig egy rakás értékes játékidőt beszéltek át…az érzéseikről.
Masszív csalódás, az adatlopás milliárdszor igényesebb dokumentumfilmet érdemelt volna. A feszültséget szépen hazavágja ez az iszonyatosan ostoba hatásvadászat a lassításokkal, az arcba tolt kamerákkal, a béna merengős zenével, az otromba animációkkal. Istenem, ha annyi pénzem lenne, ahányszor ezek a szerencsétlenek ellebegő kis kockákként mutatták be az emberek adatait… hánynom kell az egésztől. Nem tudom azt se, ki szerint jó ötlet teljesen hülyének nézni a nézőt és illusztratív céllal felvételeket szerepeltetni egy dokumentumfilmben (pl. a szereplő azt mondja: „aggódom a gyerekeimért”, mire érkezik egy jelenet, amin ez a fickó felveszi a suli előtt a kölyköket). Olcsó műanyag szar az egész, gyakorlatilag felszámolja a dokumentumfilm műfaját minden második jelenetében, még a természetesség látszatát is telibeszarva.
Haláli még, ahogy megy a lamentálás arról, hogy a techóriások hogy kufárkodnak az adatainkkal, de azért minden egyes gondolat megy ki a Twitterre. (https://24.hu/tech/2018/04/30/a-twitter-is-adott-felhas…). Komolyan, ez úgy van elképzelve, hogy a gonosz techcégeket majd jól megbüntetjük és ezzel el lesz rendezve a dolog? Hol vannak itt az alternatív közösségi platformok, kommunikációs csatornák, ahová át lehetne terelni a népet a facebook helyett?
Úristen, az a bárgyú kérdés az utolsó jelenetben: „vajon manipulálható vagyok? És ön?”. Hát persze, hogy az vagy, erről szólt az előző tetves két óra, mindannyian azok vagyunk, és manipulálnak is bennünket a fiúk éjjel-nappal. Sötét itt mindenki, mint a tyúkól éjszaka.
Britanny Kaisernek meg igazán mondhatták volna, hogy nem játékfilmet forgatnak, szóval teljesen felesleges a manír. Borzasztóan érdekes figura volna ő, de ebben a formában idegesít, egy nárcisztikus csaj, aki a tárgyalóteremben képes póz nélkül szerepelni, minden máshol viszont borzalmasan affektál, felerészt Heath Ledger Jokerét imitálja, felerészt meg Dustint a Stranger Thingsből, ami azért hát, eléggé elszomorító kombináció.
Nagyon remélem, hogy vannak ennél ügyesebb filmek a témában.
Elképesztő film. Nagyon érdekes volt az egész és nagyon jó volt a kivitelezés is. Milyen fura, hogy ilyen módon használnak fel rólunk mindent és hogy ez a valóság. A végén szerintem egy nagyon fontos dolgot mondtak el benne, hogy jól meg kell gondolni, hogy mit is osztunk meg magunkról és hogy mennyire élünk a közösségi médián, az interneten, mert letörölni nem tudjunk magunkat a térképről, de alakíthatjuk a képet azzal, hogy nem szolgálunk annyi információval magunkról és ami nagyon fontos, hogy ne legyünk manipulálhatók. Szerintem mindenki számára érdekes lehet ez a film. Egyetlen gondom vele, hogy egy kicsit hosszúra nyúlt.
Tartalmilag 100-as, kivitelezés szintjén viszont meglehetősen csapongó. Nem a legjobb flow élményt nyújtó film, de szerintem, ha a Social Network-öt milliók nézték, akkor ez a film is megérdemelné. Jó az animáció, viszont kissé túltolták, máskor meg strokeot kaphatott az operatőr, vagy nem tudom, de jobban is megoldhatták volna.