Összes trivia
A filmben nem használtak CGI-t a lények életre keltéséhez, a Fazbear animatronika elkészítéséért a Jim Henson's Creature Shop felelt.
[www.mafab.hu]Kapcsolódó filmek: Öt éjjel Freddy pizzázójában (2023)
120 animátor dolgozott ezen a filmen.
[www.mafab.hu]Kapcsolódó filmek: Asterix, a gall (1967)
A film az eredeti képregény készítői, René Goscinny és Albert Uderzo tudta és közreműködése nélkül készült, akik később meg is próbálták leállítani a produkciót, de már késő volt. Annyit azonban elértek, hogy a készülőben lévő Asterix és az aranysarló félbemaradt, és a következő folytatásokat ők rendezhették.
[kritikustomeg.org]Kapcsolódó filmek: Asterix, a gall (1967)
A filmet Costa Rican forgatták. Egy jelenethez, amiben az amerikai nagykövetség épülete is szerepelt volna a helyszínfelelős talált egy gyönyörű üres villát, rajta Costa Rica zászlójával. Az őr gond nélkül bérbe adta az épületet. Leengedték a Costa Ricai zászlót, hogy helyére az amerikait húzzák. Nem sokkal később 50 rendőrautó érkezett a helyszínre, hogy leállítsák a forgatást, ugyanis tudtuk nélkül a Costa Rica-i parlament épületét bérelték ki.
[www.mafab.hu]Kapcsolódó filmek: Őrangyalok (1997–1997)
A filmet eredetileg a spanyolországi Salamancában forgatták volna, de a helyi hatóságok nem adtak rá engedélyt, így végül csak a légi felvételek készültek Spanyolországban.
[www.mafab.hu]Kapcsolódó filmek: Nyolc tanú (2008)
A kórház romos területe a valóságban egy elhagyott elmegyógyintézet volt és az az állapota, amilyennek a filmben látjuk megegyezik azzal, ahogyan a filmkészítők rátaláltak.
[www.mafab.hu]Kapcsolódó filmek: Vérszomj 2 – Elszabadulva (2004)
A film főcímzenéje elhangzik az 1988-as Boszorkánypalánta című filmben is, más dalszöveggel.
Kapcsolódó filmek: A hetedik testvér (1991) · Boszorkánypalánta (1988)
Bár a film eredetiségehez kétség nem férhet, rejtőzik benne egy másik, ráadásul díjnyertes alkotás. A bevezetőben egy pocakot látunk terebélyesedni a benne növekvő kisbaba – Amélie – kilenc odabent töltött hónapját szemléltetendő. Manapság talán fel sem tűnik ez a képsor, hiszen bárki készíthet hasonlót a mobiltelefonjával és egy kis kitartással, a 90-es évek végén azonban fesztiváldíjat lehetett nyerni vele. A time-lapse szekvencia a 17 Seconds to Sophie című, 1998-as film egy részlete: Bill Cote napi két frame-et fotózott várandós felesége pocakjáról, változatlan háttér előtt, 16 mm-es szalagra, egy falra szerelt Bolex segítségével, kilenc teljes hónapon keresztül. Rövidfilmje végül elnyerte a New York-i Shorts International Film Festival kísérleti filmes kategóriájának fődíját.
Kapcsolódó filmek: Amélie csodálatos élete (2001)
Jeunet eredetileg azt szerette volna, ha Michael Nyman szerzi a film zenéjét, de a komponista nem volt elérhető. Szerencsére Jeunet kapott valakitől egy CD-t Yann Tiersen-zenékkel, aki Nymanhoz hasonlóan minimalista stílusban dolgozik, viszont mókás, játékos és meglehetősen eklektikusan használja a hangszereket. Jeunet azonnal beleszeretett Tiersen zenei világába, úgyhogy megvásárolta több, korábban megírt darab felhasználási jogait. Tiersen egyetlen dalt ír a filmhez: a La valse d'Amélie című főcímdalt, amelyet több változatban vettek fel és használtak is fel aztán az utómunka során.
Kapcsolódó filmek: Amélie csodálatos élete (2001)