Kedvenc

Szencsike 

Paul: Fogadom, hogy nem növesztek pocakot, s azon leszek, hogy tetsszem neked. Fogatlanul is imádni foglak, s holtomig csodálom formás feneked. Csodálom az eszed, a szemed, ahogy a húsevőket porig alázod. A dögös tested, a kezed, bár a konyhában megtörik a varázsod. Hadd legyek a legjobb barátod, s te az eleségem, mert hála Istennek, akiben te nem hiszel, hogy rávett arra, hogy légy a feleségem.

Cherrytree 

Nem olvastam az alapul szolgáló könyvet, így a film önmagában is tetszett, nem hasonlítottam össze akarva-akaratlanul az olvasottakkal. Gyönyörű a környezet, és nagyon passzolnak a színészek a feladathoz.
Ehrengard erős, határozott női karakter, csavaros észjárással, ha arra van szükség, és ez plusz pont, hogy ilyen nagyszerűen sikerült megjeleníteni a filmben!

krlany 

Ne vesztegesd el a közös időt! Ennyi a mondanivaló, de ez nagyon jól van kibontva. Szép film, és kedves is. A srác meg… és a vége… meg a fa…
A legvégén a stáblista alatt a megkérdezettek…
Csak ajánlani tudom.

otaksa

Érdekes, fordulatos, de komolyan mondom beteg ez a film. Nem való az érzékeny lelkűeknek.

Harlen

Cselekményleírást tartalmazó szöveg

Én nem vártam sokat a filmtől, inkább magyar értékeléseket olvastam itt-ott, amik főleg lehúzták. Viszont már régóta piszkálta a csőrömet, szóval elengedtem az elvárásaimat, leültem, hátha kapok egy vicces, furcsa filmet és helyette kaptam egy baromi elgondolkodtató véget. Valószínűleg sok a fantáziátlan ember egyrészt, sokan szeretik, ha a szájukba van rágva a történet, legyen egyedi (de amúgy ne, mert akkor nem fogja érteni), ne legyen túl elvont, maradjon az észszerűség határán. Ezekre tudok gondolni, mikor csak azt hallom, ez egy sz*r film. Persze, nem tetszhet mindenkinek minden, úgyhogy van ez így, ha nem fogja meg az embert.

A lényeg, hogy nekem nagyon tetszett a film, voltak hosszú részek, már-már nagyon kínosan nyomott poénok, de igazából ez a sok összevisszaság, az értelmetlenségek erőltetése is tetszett. Szerintem pont ezt akarta bemutatni, hogy értelmetlenek, mivel Joy-nak, azaz Jobu Tupaki-nak ez volt. Értelmetlen. Itt jön számomra az erős rész, hogy volt egy bagel (amin én nevettem, savazzatok meg), kacarásztam rajta, fogom a fejem, hogy ki találta ezt ki, majd paff, jön a felismerés. Konkrétan a lány öngyilkos akar lenni. Az élete értelmetlen, mindent megtehet, mert nincsenek céljai. Azért be kell vallani, sok ilyen fiatal van, én tudtam ezzel azonosulni. Itt vagyunk a világban, egy kis senkinek érezzük magunknak, hiába teszünk akármit, úgy is értelmetlen az univerzum szemében.
Mégis Joy azt az embert kereste, akivel tudna azonosulni, az anyjával. Evelyn a tipikus idősebb korosztályt képviseli, akinek nem jött össze az élet, de nem tudja miért, pedig önmaga hibája, nem tesz semmit magért. Ez hat ki a lányára, ha ezt mutatja a szülő, a gyerek miért lenne boldog?
Tetszett, hogy hogyan függ egymástól a család kapcsolata. Waymond Evelyn-re, Evelyn Joy-ra. Az ember társas lény, szeretné megosztani másokkal az élet dolgait, valahol sokan erre vágynak, de bezárkózunk mások előtt, elvárjuk, hogy ő nyíljon meg, holott a másik is erre vár. Erre pont eszembe jutott egy hozzám közelálló ember mondása, miszerint hiába várod, hogy megnyíljon a világ előtted, ha te nem fogsz megnyílni előtte. Ez mindenre igaz, kapcsolatokra, a lehetőségekre. Végülis én nekem ez volt a film tanulsága, hogy porszemek vagyunk a világban, de te döntöd el számodra mi legyen az élet értelme, azok az apró pillanatok amikért megéri élni. Elég giccsesre sikerült az értékelésem, de szerintem sok ember problémája ez, csak nem beszélünk róla. Lehetett volna a témát valami kis unalmasabb, sablonosabb köntösbe tálalni, de nekem így tetszett, ez volt az egyedi védjegye.

HaL8999

Az első 15 perc után ott akartam hagyni, 28 perc után nem tudtak volna kivontatni, 37 perc után ott akartam hagyni…és így tovább és így tovább a film végéig. Egyszerre hat mindenre mindenhol és mindenkor, ha hagyod, hogy berántson és felülsz rá.
Az intellektusra, az ösztönvilágra, a filozofikus, a harcos, az érzelmes, a békés, a dühödt, a nyugodt részeidre. Folyamatosan borzolódik az összes receptorod, meghúz, elereszt, pulzál, üvölt és csendben van…elképesztő…átveszi a kontrollt feletted, kettétöri a kormányt, majd a kezedbe adja…otthagy, visszatér.
Univerzum márpedig csak egyféleképpen létezhet…ahogy én magam érzékelem. Külső, saját tapasztalásomon túli világ nem létezik, mert nem bizonyított számomra annak léte…következésképpen ÉN vagyok az univerzum…na jó de ebből az énből van sok milliárd…és ha ezek összecsapnak.
Egy tini konfliktusa a világgal senkit nem érdekel…mindennapos dolog, de ő nem így éli meg belülről. Lelke felrobban, kizuhan a semmibe, visszakapaszkodik, keresi a biztos pontot…vajon van ilyen? Egy apró hétköznapi mozzanatunk másokban világokat omlaszt össze, vagy épít fel…vigyázni kell az apró mozzanatokkal.
Nem tudom a mai napig eldönteni, hogy zseniális vagy kókler az egész. A zseniális felé hajlok.
Ja, és rend csak káosz után van…vagy közben?

Még újabb háttér

Több mint egy hét telt el azóta, hogy egy merész húzással megváltoztattuk a Snitt hátterét, és ez számos újabb kérdést vetett fel: Miért néz ki ez a te monitorodon megint teljesen máshogy? Mi lenne, ha azt választanánk, ami az én monitoromon barátságos, a tieden pedig unalmas? Nem lenne itt az ideje egyszerűen beletörődni, hogy ez sosem lesz jó?
A Snitt fekete tavába dobott nagy sárga kő végül a következő kreatív hullámot vetette:

Az oldal alapháttere mostantól egy-egy fekete-fehér filmnek a képkockája, amely bizonyos időközönként változik. (Aki beállított magának egyedi háttérszínt, az továbbra is azt látja ehelyett.) Az oldal tartalmát túlgörgetve bukkan elő a teljes képkocka, amelyről nem is árulunk el többet, hátha akad valaki, aki kitalálja, hogy melyik némafilmből származik (a következő heti kocka szintén ebből a filmből lesz).

puma
Előzmény
Mátrixi írta:

@puma: Mit mondott? Mert szerintem lehet :D

Hozzászólás betöltése

@Mátrixi: nagyon meglepetten nézett és végül nem kaptam választ vagy legalábbis nem emlékszem. Lehet épp aludtam, nem mindig emlékszem az álmaimra :D

Az új háttérszínről

Amilyen könnyű volt a Molynál a „molykék” és a Gremlinnél a „gremlinzöld” színek megtalálása, annyira nehezen akadtunk rá a Snitt valódi színeire, illetve leginkább sehogysem, ezért volt az oldal idáig csaknem teljesen szürke. Mert a színválasztás hoz magával egy csomó kérdést: Miért néz ki ez a te monitorodon teljesen máshogy? Miért csak egyetlen színe legyen? Vagy milyen lenne, ha a színe az évszaktól függne, vagy a napszaktól, vagy a látogató filmes preferenciáitól? Ha a DeviantArt éppen most dobta a szuperszép színsémáját, akkor azt mi felhasználhatjuk? És így tovább…

Végül évek meddő elmélkedése után így lett a Snitt sárga (mobilon ebből semmi nem látszódik). Illetve itt beraktunk egy plusz mezőt a beállítások Működés füle alá, hogy bárki olyanná alakíthassa a háttérszínt, amilyennek ő gondolja a Snittet (a színeket hexa formában kell megadni). Így ha valakinek mégsem sárga a Snitt, akkor szabadon kísérletezhet a saját színének megtalálásával…

InterCity

Egy brutálisan csodálatos és csodálatosan brutális szkeccsfilm az elszakadt cérnáról és a betelt poharakról. A kissé szokatlan iMDB-féle komédia-dráma-thriller műfajbesorolás azt hiszem közelebb áll a valósághoz, mint a vígjáték címke: a hat kisfilm morbid humort, fájdalmasan mindennapiból extrémmé fajuló abszurd szituációkat, egyszerre sötét és szórakoztató dialógusokat vonultat fel mély, néhol már állatias emberi indulatokkal és némi társadalomkritikával átszőve. Aki szereti az ilyesfajta groteszk cuccot, az nem fog csalódni.