Snowpiercer – Túlélők viadala (2013) 194

2031, a Földön a klímaváltozás következtében egy újabb jégkorszak köszöntött be, a felszínen életnek semmi nyoma. Azok a szerencsés emberek, akik túlélték a katasztrófát, a Snowpiercer nevű, önellátásra berendezkedett vonaton utaznak immár 17 éve. A Snowpiercer utasainak élete azonban merőben… [tovább]

angol
angol · német

Képek 6

Szereposztás

Chris EvansCurtis
John HurtGilliam
Tilda SwintonMason
Jamie BellEdgar
Ed HarrisWilford
Octavia SpencerTanya
Luke PasqualinoGrey
Song Kang HoNamgoong Minsoo
Go Ah SungYona
Vlad IvanovFranco the Elder

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 18

Várólistára tette 164


Kiemelt értékelések

AniTiger

Vasaláshoz épp jó volt, de nem hiszem, hogy végignéztem volna.
Pedig kíváncsi voltam ám arra, hogy mi lesz a vége! Kicsit csalódott vagyok, mert egyedül arra volt szerintem kár várni… Összességében ez egy szépen felépített metafora az életünkre, de nem adott semmi extrát a tanulságon kívül, hogy jobb, ha a s.gg.den maradsz spoiler.

Magasan a legjobb rész Evans titkának a kibukása volt!
Oh, azt hittem más miatt viszik el a gyerekeket… spoiler

Andilány 

Ennek most komolyan így lett vége?
Az eleje annyira nem kötött le, de ahogy haladtunk előre a történetben, illetve egyre előrébb haladtunk a vonaton, úgy kezdett egyre izgalmasabb lenni. Izgultam a szereplőkért, hogy egyre előrébb jussanak és tudjanak változtatni az életükön. spoiler Aztán a vége jól fejbe kólintott. Nem szeretnék ilyen jövőt.

hankman

Kiváló filmnek tartom. Az elejétől a végéig csupa izgalom volt számomra. A világ, mint egy vonat, mint egy kis ökoszisztéma, és Wilford lehet egy rohadék, de ebben az egyben tényleg igaza van, hogy az egyensúly a lényeg. Nyers, brutális akár csak az életért vívott küzdelem.
A főhős karaktere remek, a háttértörténete is mellkason vágó. spoiler
Két szereplőt emelnék ki, mind a kettő olyan idegesítő, hogy a plafonra mászok tőle, de az arcmimikájuk és a színészi játékok bámulatos. Tilda Swinton már megint itt volt, már megint nagyon utáltam, de megint iszonyat nagyot alakított, spoiler
A másik a mézes-mázos Alison Pill alakította, tanárnéni. Fú de arcon lehetett volna vágni, már az első pillanatban egy palacsinta sütővel, de olyan arcokat vágott le ő is, hogy csak lestem.
A vonat a kasztjaival együtt jól felépített masina, ahogy haladunk előre a benne, megannyi egység, megannyi sajátos szereppel. spoiler
Az egyik kedvenc jelenetem tagadhatatlanul a film igazi fordulópontja. spoiler
A film tele van csavarokkal, de a végén jön az igazán nagy szívás, ahol nem csoda, hogy megcsömörlik a hősünk. spoiler
A vége inkább frusztráló, rengeteg kérdést fel vet, igazán sokat lehet róla vitatkozni, de éppen ezért is tartom jó filmnek. Sok jó jelenet, izgalmas csavarok, jó karakterek és még a vége is valami olyan ami igazán felpaprikázza az embert.

Audrey_Cortez 

Hát.. Meg kell hagyni, elég érdekes volt. Nem feltétlenül Chris Evans volt az, aki felkeltette az érdeklődésemet a film iránt (bár ez sem egy utolsó szempont), hanem maga, hogy disztópiáról beszélünk. Mindig is szerettem őket, legyen szó könyvekről vagy filmekről, tök mindegy. Nagy kíváncsisággal fordulok feléjük, de ez most… Nem mondom azt, hogy nem tetszett, de azt sem, hogy igen. Maga a koncepció nagyon jó volt, bár a társadalmi szerepek (elnyomó – elnyomott) nem mutattak újat, még sem volt ez rossz, valamint megvoltak benne a durva, felkavaró részek is (főleg, amit a vége felé Curtis mesélt). Mégis, valahogy nem tudott magával ragadni. Talán az utolsó 30-40 percben kezdtem el belerázódni, hogy azért így a végére mégis csak lesz ebből valami, viszont ezt a végével szerintem elrontották. Jó, oké, ketten túlélték, de nem tudtam neki örülni. Valahogy teljesen visszavitt a film eleji gondolatomhoz, ami nem más volt, mint „nincs miért, kiért izgulni”. Nem tudtam úgy gondolni rájuk, hogy na-most-neked-túl-kell-élned, te-pedig-meghalhatnál, nem volt bennem az az izgalom, ami miatt érdekelt volna a sorsuk.
Mindezt egybevéve nem nézhetetlen, de nem is a legjobb film. A vizsgaidőszakban történő pár órás kikapcsolásra viszont tökéletes volt.

mandu

Hogy én mennyivel jobbra számítottam… Már megint. xD
Az eleje unalmas, a harcolós részek élvezhetőek, de a vége veszett módon el lett cseszve. :D
Mást nagyon nem is tudok írni.

Ákos_Tóth

Valahol csípem ebben a filmben, hogy mer olyan alapfelállásból indítani egy sztorit, aminek az ég világon semmiféle létalapja sincs – elvégre a hetvenes, nyolcvanas években tömegével készültek az efféle kalandmozik, még gyermekkorom egyik személyes titkos kedvence, A négy koronaékszer titka is annyira szürreális hülyeség már alapötletében, hogy a Snowpiercer szemére vetni logikátlanságát igazán illetlen húzás lenne. Meg különben is, ez egy merész film. Élből jár neki mondjuk hét pont!

És nem csak merész, de tartalommal megáldott, mellkas-döngölően merész film. Egyrészről nem fél kendőzetlen Noé-bárkája tematika köré csoportosítani magát: ha az Úr úgy dönt, elpusztítja az emberi civilizációt, akkor a túlélőket szállító Noé bárkáján vajon milyen társadalmi körülmények alakulnának ki? Szeretet által összetartott, megilletődött demokrácia, közös döntés alapján megalkotott autokrácia, vagy mondjuk az itteni filmben bemutatott alternatív, emésztő, a mostani tudásunkkal és szocializációnkkal ismert normákat elvető korcs berendezkedés? A divatos poszt-apokaliptikus víziók a legtöbbször az itteni verzióra szavaznak, amiben nem csak elnyomók és elnyomottak hatalmas szélsősége jelenik meg egy bőven élhetetlen környezetben, hanem egy őrjítő és dühöngésig frusztráló belső szemléletmód is, ami nem csak normálisnak és követendőnek, hanem egyenesen a teremtő ajándékának, a legvégső csodának tartja azt a szeméthalmot, amit Wilford berendezett a bárkájában. Szóval eddig a film kétségkívül jó, sőt, lezárása és ezáltal üzenete is dicséretesen következetes: az efféle bárkákat bizony jobb spoiler
És hogy a logikátlanságok tengerében mégis mennyire ésszerű ez a vízió, arra remek példa a film számos fordulata, akár a maguk jelképességében, akár szó szerinti értelmezésükben. Például Gilliam spoiler, a vonat elején feltáruló világ szépsége, romlottsága, fasiszta, agymosott belterjessége, esztétikája, a földi jó jövőbe átmentett maradványa. Hasonlóképpen jól működik a filmben a multikulti, különösen a távol-keleti vonal, ami a kortárs irodalomban is gyakran felbukkan a hasonszőrű alkotásokban, és végső soron a főhős nagy bukásokkal tarkított, valójában dicsőségmentes menetelése a végzet felé.
Ámde itt van még nekünk a mindezt összefoglaló keret, ami nem könnyíti meg a dolgunkat a végső értékelés terén. Bár filmes szempontból újabb bravúr, hogy én speciel pontosan ilyennek képzelnék el egy megfilmesített mangát, de ez sem menti meg az egész alapötlet túlzott önkényét és rogyadozó koncepcióját. A bolygót körülszáguldó, soha meg nem álló szupervonat, aminek elejétől a végéig a társadalom különböző osztályai képződnek le az érinthetetlenek kasztjától az istenig, érdekes ugyan, de az emberben munkálkodó logikus gondolkodás miatt teljesen lehetetlen, pusztán csak jelképiségében értelmezhető. Mert hát miért éppen vonat? Miért nem gigantikus léghajó, valódi bárka, egy kiszolgált tanker, Föld körüli pályán keringő űrállomás? Miért olyan fontos a vonat koncepció? Feltételezéseim: zárt, jól modellezhető tér, az örök mozgás jelképe, amivel el lehet adni azt a gondolatot, hogy az emberiség itt vegetáló maradéka vallási meggyőződéssel tartja mozgásban a pályájához kötött járművet. Ámde miféle kataklizma az, ami előtt egy milliárdosnak ideje és pénze van olyan vasútvonalat építeni, ami átszeli a bolygót, avagy gondos tervezéssel összekötni a Föld vasútvonalait, hogy a saját örökmozgója százhúszas tempóval körözhessen rajta élete végéig? Sokkal életszerűbbek lennénk egy mozgásképtelen tengeralattjárón, emberi áldozatok árán karbantartandó űrállomáson, folyamatosan süllyedő hajón, a Silóban, az orosz metróalagutakban, atomcsapások után lelakott atombunkerekben játszódó dráma esetében – ezekhez képest viszont eredetiek vagyunk, ez kész tény, ámbár az eredetiség ezúttal benyelte az emberi józanész által felállított kereteket.

A film végső értékelése kapcsán annyi kérdés marad csak hátra, hogy ki mennyire tudja feldolgozni ezt a túltolt vonatos settinget a sok egyéb pozitívum javára. Mert éppen a nagyon is decens belső filozófia és a jól kiépített hangulat miatt a színészi játék igazából másodlagossá válik: Evans és Bell szerintem igazi semmi különös kategória, Swinton és Hurt zseniális, Harris számomra nincs igazán a karakterben, Spencer nagyot dobbanthatna, de béklyók kötik a karakterét, a dél-koreai színészek viszont elvihetnék a hátukon a sztori nagyját, szerintem sokkal nagyobb hangsúlyt és reflektorfényt kellett volna helyezni rájuk.
Azt hiszem, ezúttal muszáj a megszokottnál több teret engednünk a készítői fantáziának – elvégre a film alapötlete valóban darabokra szedhető szinte első ránézésre is, de a bemutatott univerzuma működik világvége drámaként, akciófilmként, és társadalomkritikus sci-fiként is, így mindent egybevetve szerintem lehet rá dobálni még a csillagokat. Lesz belőle sorozat is: hogy azzal mi a túrót akarnak még kihozni mindebből, nem tudom, de egy pillantást biztosan megéri majd vetni rá.

ananiila

Eléggé zavarba ejtő film, azt hiszem nem teljesen értem a koncepcióját. Zavart, hogy a madmaxi keménységbe belekevertek egy jó adag groteszk figurát és jelenetet.
Tény, hogy végig fogvatartott, de gyakran gondoltam azt is, hogy mekkora hülyeség.
Nekem nem okozott túl nagy meglepetést a gyönyörű szemű Ed Harris a mondókájával, a vége is elég fura lett, de tetszett. Érdekes, egyedi film, nem bántam meg, hogy megnéztem.

NannyOgg 

Már az ötlet is, hogy a túlélők egy vonaton furikáznak körbe-körbe, egyszerűen szuper. Meg amúgy is szeretem az ilyen „zárt térben” játszódó sci-fiket és horrorokat. (Bár ez egyik sem, de értitek.) Tilda Swinton miatt akartam megnézni, és majdnem ő volt a film meglepetése*, de aztán utólag kiderült, hogy az itt egyértelműen férfi nemi jellegekkel bíró főszereplő ugyanaz a hazafias közhelyeket szajkózó pizsamás nyálgombóc, akitől én Amerika Kapitány címen szoktam sikítva falra mászni. Hát így tanultam meg, ki az a Chris Evans.

Aki pedig a magyar címet kitalálta, azt összezárnám egy falka éhes szúnyoggal egy nagyon apró kis szobácskába. Szúnyogriasztó nélkül. Csak ő, a szúnyogok, meg a Szívlapát Díj.

*A legutóbbi filmben, amiben láttam, azt hittem, harmincvalahány éves, most meg a Brazil jutott róla eszembe. Nagyon bírom.

Emii

Huu, hát ez nagyon… felkavaró volt. Tiszta pasis film.
Az elején nem igazán értettem, hogy most mivan, ki kicsoda, de ez szép lassan körvonalazódott.
Nagyon tetszett az alapötlet, hogy az egész világon fagy van és a túlélők egy vonatban vannak, ez életük egyetlen reménye.
Külön pont hogy Chris Evans van benne, remekül játszotta a szerepét.
A legpörgősebb jelenet kétségkívül az volt, amikor szembetalálkoztak azokkal a.. nem is tudom mikkel. Feketemaszkos csávókkal. Az tényleg durva volt.
Az iskolás jelenetnél csak néztem… mostmivan? mi ez a cukormáz? spoiler
Hát a jakuzzis jelenetnél már kiadtam hogy spoiler
A legdurvább a vége volt. Curtis meg Wilford vallomása vitte az egész filmet. Már azthittem Curtis tényleg az lesz.
De komolyan, mért spoiler

Zohannna

Szavakban összefoglalva: értelmetlen, kegyetlen, véres, undorító, borzasztó, koszos…


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján