Egy dokumentumfilmes stáb Thaiföld Isan régiójába utazik, hogy interjút készítsen Nimmel, egy médiummal/sámánnal, aki azt állítja, hogy Ba Yan, egy helyi istennő szelleme megszállta. Őt választották ki Ba Yan befogadójának, miután nővére, Noi nem fogadta el a szerepet, és áttért a kereszténységre.
Raang song (2021) 13★
Képek 6
Szereposztás
Várólistára tette 21
Kiemelt értékelések
Itt minden rendben volt, ha van is benne pár apró momentum ami picit kilóg az szóra sem érdemes, mert amit láttam nem érdemli meg hogy szóvá tegyem.
Az elejétől fogva olyan világba csöppen az ember, olyan fülledt zárt misztikus sámánokkal valódi hittel teli világba hogy le a kalappal. Valójában azt is elhinném ha valaki azt mondaná a szereplők azok voltak akik…
3 részre oszlik a film, először megkapjuk a sámáni hátteret, hogyan lett Nim az, aki, aztán jön a probléma, és végül az apokalipszis. Mind picit más hangulatú, de gyönyörűen összekötve. Kép, zene, színészek, minden egyben. Ez a fajta pasztell szürke kék, ami pedig végig uralta a filmet, nálam azonnal nyerő. 10*!
Fu ez nagyon jo volt. Imadom az aldokus horrorokat.
Mar az elejetol megvolt a hangulata; a tavolkeleti kornyezet, a szep fenykepezes, a zenek, a hiteles szereplok. Szepen lassan epitkezett a film, de ez a lassusag nagyon is rendben volt, mert nem idohuzas volt hanem hangulatepites.
Jo volt a tempo, a fokozas. Tenyleg jo aranyerzekkel epitettek fel a cselekmenyt. A vege az teljes apokalipszis.
Mufajaban tehat ritka hangulatos, minosegi termeszetfeletti horrort kapunk.
Kifejezetten ajanlom megtekintesre.
Jól kidolgozott és felépített slow-burn horror, ami az első felében megalapozza a hangulatot, majd a második felében a nézőre szabadítja a poklot. Indokoltnak éreztem az áldoku-megoldást, és a hosszú felvezetést, mert így sokkal nagyobbat ütött. Mondjuk nekem amúgy sincs semmi bajom a lassabban kinyíló filmekkel.
A színészek jók, a sztori elcsépeltnek tűnhet, mert nem sokban különbözik egy átlag amerikai ördögűzős mozitól, ám itt a thai környezetnek és vallási világnak köszönhetően nagyon jól működik. Sikerült néhány elég komoly borzongató jelenetet produkálni, melyek nyilván akkor ütnek nagyot, ha hagyod, hogy a film magával rántson. A spoiler befejezés emlékeztet arra, hogy ez bizony nem Hollywood. Bizonyos értelemben a Hereditary-val rokonítható film. Megy be „az utóbbi idők legjobb horrorjai”- mappába.
Szép képi világú, roppant hangulatos film, ami az elején egészen beszippantott, de az utolsó harmadát nagyon túltolták és átment idegesítő, felháborító gagyiba.
Ami tetszett:
– érdekes történet és történetvezetés
– hangulatos
– a végén győz a spoiler
Ami nem tetszett:
– ahogy durvulnak az események, egyre idiótábbak lesznek a szereplők
– elcsépelt ijesztegetések
– Az állatkínzós rész kicsapta nálam a biztosítékot… Természetesen ebben a filmben is spoiler. Ha ez nincs benne, több csillagot adtam volna.
Ördögűzés thai módra. Egy picit a Kokszongi sirató is eszünkbe juthat róla, de amaz egy sokkal jobb, ügyesebb film. Itt jópofa ez a dokumentumfilmes keret, de idővel kifárad. Viszont az atmoszférája, ez a dél-kelet ázsiai hiedelemvilág különös hangulatot kölcsönös az egésznek. És van benne valami rettenet nyomasztó, az elején még helyenként önreflektíven humoros is, amiért azért megér egy misét.
Népszerű idézetek
Mink's condition right now…is like a car that has the key left in it. Anyone can drive it anywhere.