Helga Ulmann különleges telepatikus képességekkel rendelkezik. Egy előadás során szörnyű dolgokat lát meg a közönségben ülő egyik néző fejében és még aznap este brutális gyilkosság áldozata lesz. Az egyetlen szemtanú egy zongorista, Marcus Daly, aki a rejtély után indulva nyomozásba kezd.
Mélyvörös (1975) 38★
Képek 67
Szereposztás
Kedvencelte 3
Várólistára tette 39
Kiemelt értékelések
Mélyvörös (1975) 72%
Lehet, nyűgös napjaimat élem és ezért nem áll nekem össze a képlet egy-egy film kapcsán, de a Mélyvörös tekintetében azt kell mondanom, ez a mozi van annyira jó, mint a Kristálytollú madár volt, kivéve egyetlen egy plusz összetevőjét: a slasher horrort, az agyba főbe folyatott ketchupot és az öncélúan ábrázolt gyilkosságokat – mondom ezt úgy, hogy nem is a teljes kétórás, hanem a majdnem húsz perccel megrövidített, éppen ilyen jelenetből kevesebbet tartalmazó régi tömegverziót néztem meg! Hiába, borzongani szeretek, undorodni nem…
Harmadjára írom le rövid időn belől, hogy Argento a képalkotás terén egy zseni, ez mit sem változott, de egyébként is ki merem jelenteni, hogy a jelenetei komponálásakor, a hangulat megteremtésének kulcsmozzanataiban veretes filmművészetet csinál, és emiatt a művei esztétikai értéke akkor sem csökken, ha azok történetesen öncélú horrorok. Szerencsére (vagy inkább szerencsémre) a Mélyvörös ugyanazt a rejtélyes, misztikumba hajló nyomozati vonalat viszi tovább az életműben, amit a zseniális, általam vélhetően még sokszor hivatkozásra kerülő Kristálytollú madár is, és ilyen téren a film nagyszerű. Úgy értem, nem túlgondolt történetét nagyon pontosan és precízen, jól kitervelten prezentálja nekünk, odafigyelve a finom részletekre, megadva a lehetőséget a színészek kibontakozására. Ehhez David Hemmings tökéletes választás, a Nagyítás után itt másodjára produkál filmtörténeti jelentőségű teljesítményt, nagyon meg voltam vele elégedve.
Kilóg azonban a lóláb akkor, amikor Argento az erőszak bemutatásához ér, mert bár a megálmodott szabályrendszerei, eljárásai érdekesek és ezen a téren is gondolkodhatunk a bemutatott gyilkos aktusok ábrázolásának művészeti értékéről, azért ez mégiscsak tortúrapornó, ugyanaz az öncélúság, amit anno Tarantinónak is nagyon-nagyon nehezen, éppen csak az utolsó néhány filmjéhez érve kezdtem elfogadhatónak érezni. Nekem személy szerint a Mélyvörös ezen műfaji kötelezvénynek tűnő részletei olcsók, kevésbé időtállóak, bizonyos értelemben már gagyik és mint írtam, öncélúak, mintha nem mindig ugyanannak a közönségnek szólnának, mint a film többi része és összetevője. El sem tudom képzelni, mi minden maradhatott ki a kivágott közel fél órában – feltételezem, a két főhős szerelmi kapcsolata és a rövid verzióból szinte teljesen felszívódott humoros részek mellett nem kevés gore volt még ott…
És akkor visszakanyarodva saját Pokol-értékelésemre: szerintem ez a film sokkal stabilabban állná az idő próbáját, ha nem lenne beleerőltetve a slasher vonal. Kiváló thriller lenne belőle, Argento pedig a feszültségkeltés nagymesterévé válna – így is az, csak kegyetlenül szúrja az ember oldalát, mennyivel hatásosabb lenne mindez, ha nem mutatnának meg mindent, ha a rendező meg tudná állni, hogy belefröccsentse a kameralencsébe azt az öt liter művért…
Tetszett a Mélyvörös, David Hemmingstől még mindenképpen kell majd filmeket néznem, Argentótól is, ez nem kérdés.
Mélyvörös (1975) 72%
Néha kifejezetten bánom, hogy nem tudok terjengősebb filmelemzést írni. Ez esetben ez nem is baj, mert alattam Vidra nevű felhasználó már megtette, teljesen korrekt módon.
Mélyvörös (1975) 72%
Bár gyakran kicsit kusza a történet menet közben és a főszereplő motivációja se tiszta (lehet, hogy azért, mert a rövidebb mozis verziót láttam), de a végére nagyjából összeáll a kép, még ha spoiler. Ám ennek ellenére is remek a befejezés. Ami fontos, hogy feszültségteremtésben elsőosztályú a film és kihangsúlyoznám, hogy FESZÜLTSÉGTEREMTÉSBEN és nem hangos ijesztgetésben. Mindezt a lehető legegyszerűbb eszközökkel. Ez a film is kiválóan megmutatja Argento tehetségét.
Figyelem: aki teheti eredeti hanggal nézze meg!
Mélyvörös (1975) 72%
Maga a krimis, nyomozós része egészen érdekes és ahova kifut a sztori eléggé meglepő volt, és a gyilkosságokban is volt kreativitás. Viszont a zenehasználat (megint csak) nekem inkonzisztens volt az egyes jeleneteknél. A Suspiria-nál csak elvétve akadtak oda nem illő dallamok és aztán ott kiválóan volt tartva a hangulat, itt viszont az esetek 90%-nál frusztrált a zene. Véleményem szerint sokkal jobban működtek azok a részek, mikor nem használtak zenét ezáltal a jelenetek is feszültebbek voltak nekem. Színekkel itt ugyan nem játszott Argento, de a fényeket, árnyékokat igényesen használta. A színészi játék se túl erős, de nem is bántó, olyan átlagos kategória.
Szerintem nem a legjobb munkája a direktornak, de azért egy oké szintet tudott hozni. A Suspiria-t hamarabb újranézném.
Népszerű idézetek
– De igazat mondok!
– Nem, Marc. Azt hiszed, hogy az igazat mondod, de valójában az igazságnak csak egy változatát mondod, a sajátodat.