Az igaz történeten alapuló drámában Buckingham grófnőjének történetét követhetjük, aki arra készítette fel fiát, hogy elcsábítsa I. Jakab királyt és cselszövések révén teljhatalmú szeretője legyen, ezáltal gazdagabbá és befolyásosabbá téve a családját és önmagát.
Mary & George (2024–2024) 36★
Képek 7
Szereposztás
Kedvencelte 3
Várólistára tette 92
Kiemelt értékelések
Nem tudom, mennyire korrekt értékelést írni úgy, hogy nem jutottam tovább a harmadik résznél, de kifejező a tény, hogy nem bírok tovább jutni – egyszerűen annyira elvesztette minden érdeklődésemet a sorozat, hogy sajnálnék rászánni további négy órát az életemből. Kicsit a Sarolta királynéhez hasonló érzéseket váltott ki belőlem, mert bár a témája alapvetően más, de a hibái gyakorlatilag ugyanazok. Adott egy izgalmas, politikai alaphelyzet, egy udvari környezet, egy érdekes kor, és nem hozunk ki belőle semmit, mert rossz helyre tesszük a fókuszt.
Eleinte anélkül álltam neki a sorozatnak, hogy utánaolvastam volna George Villiers-nek, az anyjának, és a Jakabbal való kapcsolatának, de végül engedtem a wikipédia csábításának – és te jó ég, George karakterében van potenciál. Egy fiatal srác, aki viszont könyörtelen politikus, hataloméhes, és egyáltalán nem jó ember, aki minden eszközét kész használni, hogy magasabbra törjön. Az esze, a teste, a kapcsolatai, teljesen mindegy, hogy mit kell bevetnie, megteszi. Igazi bábmester, akit nem kell szeretnünk, de azért nem ártana, ha legalább fenyegető manipulátornak látnánk. Persze, vannak sötét elemek a hátterében, és igen, az sem vitatható, hogy Mary maga is nagyravágyó (de a fiánál jóval esetlenebb) nő volt, aki biztos, hogy hatott arra, hogy George személyisége ilyenné váljon.
Ehhez képest a sorozat inkonzisztens, és a karakterei sokszor csak sodródnak és szerencséjük van. George sokáig szó szerint ide-oda lökött, erőtlen bábú, aki semmit nem tesz azért, hogy aktívan eltávolítsa az útból az ellenfeleit. Sokszor egyértelműen úgy hat, mint aki nem is akarja ezt az egészet, akit nem érdekel igazán a hatalom, csak hát az anyja ide tette, nincs választása, a családjáért muszáj belekeverednie az udvar ügyeibe. Különösen a sorozat elején, gyenge, esetlen, bántalmazott és kiszolgáltatott, és egyáltalán nincs jól felépítve, hogy hogy jut el innen a nagyhatalmú politikusig, akinek minden szavára ugrana a király. Noha Nicholas Galitzine ügyes, és próbálja kihozni a legtöbbet a szerepből (és vitathatatlanul elég jóképű is hozzá), de egyszerűen a forgatókönyv hálátlan. Nagyon nagy a fókusz a Jakabbal való kapcsolaton, és Tony Curran is próbálkozik, de a színészek között semmilyen értelemben nincs kémia. Nem is romantikus, nem is tragikus, nem is kifejezetten taszító a kapcsolatuk, csak üres és semmilyen, amit rengeteg szexualitással próbálnak rejteni – de ez nem tudja pótolni azt, hogy meg kéne írni, hogyan alakul a karakterek egymáshoz való viszonya.
Julianne Moore megint csak, csodás színésznő, de a legjobb színész sem tud mit kezdeni egy semmilyen forgatókönyvvel. Azt tökéletesen visszaadja, hogy Mary amúgy mennyire nem tudta megvetni a lábát az udvarban, mennyire ügyetlen manipulátor volt, mert végig szekunder szégyenérzete van tőle az embernek, de nem átérezhetőek a motivációi, ritkán tudtam csak megszánni, nem igazán bontják ki a fiával való kapcsolatát sem egy-két sokkolónak szánt, undorítóbb jelenetet leszámítva (mint a köldökzsinóros). Ő sem konzisztens, és természetesen neki sem lehet szurkolni. A szerelmi szála a női prostituálttal, azon túl, hogy egyértelműen annyi a célja, hogy legyen már egy leszbikus szál is, vérszegény – megint csak, nem írták meg rendesen.
A korabeli politikáról semmi nem derül ki, végül is, miért is beszélnénk politikáról egy olyan történetben, aminek az összes főbb szereplője politikus, és mindent a hatalom mozgatott benne. Ez nem egy összetett életrajzi, vagy történelmi film, ez egy kosztümös ponyva – de annyira meg nem szerethetőek vagy érdekesek a karakterei, hogy akként fenntartsa az érdeklődést.
Átfogó képet adott a korról és /. Jakab király uralkodásáról.A király befolyásolható volt,ami végül a halálát okozta. Mary végig kitartó, erős és bátor nőként viselkedett. Azt se felejtsük el,hogy -a Sandie iránt érzett szerelme,- meghatározta lépéseit. Ami az ő számára jót jelenett, Sandie számára viszont nem.A halála megtörte Maryt, de igyekezett erős maradni. Tisztelem érte. George és Francoias Bacon mocskos árulók voltak. Bacon örülhetett magának, hogy Mary megkímélte őt a kínhaláltól. George-nak viszont nem kegyes halál jutott. Feltételezem másképp alakultak volna a dolgok, ha Sandie a szabadulása után életben maradt volna.
Az elején nagyon szerettem pörgős volt, jók voltak a cselszövések, de ahogy a vége felé haladt a történet úgy lett egyre unalmasabb számomra.
A kosztümök,a díszletek és a helyszínek is káprázatosak voltak.
Mary szerintem nagyon rossz anya volt, nem volt neki semmi se lényeg mindenkin átgázolt hogy neki jobb legyen… Georgeot is simán beáldozta a hatalomért…
Nicholas Galitzine még mindig nagyon helyes és ügyes de őszintén nem érte meg miatta végignézni a sorozatot.
Teljes mértékben megértem a gyengébb értékeléseket, de nekem ez most tetszett. Voltak részek, amelyeket utáltam. Bár afféle jófajta utálattal. Hiszen a főszerepben hataloméhes emberek vannak, akik képesek bármit feláldozni céljaik elérésére. Mégis közben ők és szinte mindegyik lényegesebb karakter árnyalt, lehet őket szánni, sőt, sajnálni is. Zene, látvány, díszlet, kosztümök mind-mind csodálatosak! És imádtam, hogy minden korhűsége ellenére erősen anakronisztikus vonásokat kapott. Talán egyszer újranézem. Ó, és a színészek: tökéletesek.
Az udvari intrikákról és hatalmi játszmákról szóló kosztümös drámák sorát bővíti a SkyShowtime kínálatából elérhető, Mary & George című brit történelmi minisorozat, amelynek legnagyobb baja talán éppen az, hogy nagyon nagy elődök árnyéka vetül rá.
Bővebben: https://www.roboraptor.hu/2024/05/06/mary-es-george-sor…