Jesse Lujack szinte csak percről-percre él, abból, ami éppen adódik: kocsilopásból, tolvajlásból. Életét három dolog befolyásolja: az „Ezüst Szörfös” című képújságból vett eszmék, Jerry Lee Lewis dalai és Monica, a megejtően hamvas, ugyanakkor felzaklatóan izgalmas francia építészhallgató lány… [tovább]
Kifulladásig Los Angelesben (1983) 6★
Képek 8
Szereposztás
Kedvencelte 1
Várólistára tette 16
Kiemelt értékelések
Nehéz elképzelni képtelenebb ötletet annál, hogy egy Godard filmből remake készüljön. Az pedig teljesen abszurd, hogy a remake működik. A cselekménye jobbára azonos az eredeti filmmel (apró, de fontos eltérésekkel). Ami Godard filmje számára a negyvenes évek amerikai bűnfilmjei, az McBride filmjénél főleg az 50-es évek amerikai popkultúrája. Képregény, rock 'n' roll, James Dean, surf rock stb. A viszonya az előzményekhez öntudatos, ugyanakkor nagy kedvvel meg is merítkezik benne (vaskos erotika, hajmeresztő menekülés a rendőrök elől). B-film, amely egyszerre tükrözi vissza és teljesíti be magát (lásd a Gun Crazy idézetet). A posztmodernre jellemző megelőzöttségre példák: Jesse karakterének előzményei gesztusaiban, konkrét idézetekben (Jesse James, Silver Surfer, James Dean, Jerry Lee Lewis), a vetített hátterek szembeötlő használata, egyszerre utalva az 50-es évek filmjeire és hangsúlyozva a műviséget, hasonló funkcióval a festett falak, amelyek visszautalnak a történetre is (pl. Mexico), a lány az egyik jelenetben posztmodern építészetből referál, a történet Las Vegasban indul, majd Los Angelesben játszódik stb. Ráadásul a mi horizontunk már más, mint azoké, akik a bemutató idején látták a filmet, számunkra ez egy pre-Tarantino mozi, ami külön érdekessé teszi.