A Vadliba kisdobos őrs tagjai szövetkeznek az állatkertből ellopott kismajmok felkutatására. Megpróbálják rendbe hozni, amit a rakoncátlan, rendbontó felnőttek elrontottak. Minduntalan keresztezi útjukat az álruhás, intrikáló Bagaméri, az elátkozott fagylaltos, aki szeretne hozzáférni a… [tovább]
Keménykalap és krumpliorr (1978) 38★
Ez a film az azonos című 1974-es sorozat egyrészes, hosszú változata.
Szereposztás
Kovács Krisztián | Kisrece |
---|---|
Berkes Gábor | Süle |
Alfonzó | Bagaméri |
Szilágyi István | Lópici Gáspár |
Gruber István | Marci |
Hamar Pál | Karcsi |
Szűcs Gábor | Jóska |
Kiss Gai | Péterke |
Bánhidi László | parkőr |
Páger Antal | Leopoldi |
Kedvencelte 9
Várólistára tette 13
Kiemelt értékelések
Az én gyerekkoromnak már messze nincs köze ’78-hoz, meg az úttörőséghez, ez igazából anyám korosztályának filmje. Ennek ellenére eléggé szerettem 10 éves korom körül ezt a filmet.
Szerintem a következő pár dolog miatt jó ez a film, és kb. ezért jó az összes ilyen szocreál ifjúsági film is. 1. Az alapprobléma kifejezetten kedves, egy barát gyógyulását kell segíteni. 2. Vannak veszélyek a világban, de ezek legyőzhetőek közösen. 3. A segítség és az összefogás vaódi értékek. Gyerekek és felnőttek együttműködnek. 4. Végül mindenki a főszereplő barátja lesz, a felnőttek is. 5. Kivéve persze az abszolút rosszat, aki megkapja jogos büntetését.
A világon szinte minden mese így épül fel, legyen az népmese, vagy anime formátumú, gyerekek számára ez így élvezhető. A történet ráadásul remekül egyensúlyoz egy ponton, ami már nem steril világ, de nem is kifejezetten erőszakos. A klasszikus hősök segítői közül jópár lett ikonikus ebből a filmből. Lópici Gáspár legendás, csak úgy, mint Bagaméri vagy Leopoldi. A gyerekek játéka természetes, őszinte és a nekik írt szövegek is aranyosak.
A hangeffektek és a zene persze túlzó, de nem szimplán ez adja a poénokat. A felnőttek szerepe pedig nem sok, inkább butáskodás, és segítés. A gyerekek pedig talán túlzóan találékonyak, jobban nyomoznak, mint bármelyik rendőr. Nem is mondom, hogy ez egy tökéletes film, mert nem az. Viszont figyelemre méltó, hogy ebben az állítólagos sötét korszakban a gyerekeket milyen kreatívként, de a felnőttekel együttműködőkként tudták ábrázolni. Manapság meg egyre több filmben kimondott gyermekuralom van, esetleg egyáltalán nincsenek is felnőttek, vagy csak díszletként működnek.