A “Cellamesék” egy antológiasorozat, amely a “104-es szoba” és a “9-es szám alatt” című sorozatokhoz hasonlóan egyetlen helyszínen játszódik, és minden epizódja egy különálló, egymástól független történet. A sorozat egyes epizódjai a történelem során bármikor játszódhatnak, egyetlen közös van… [tovább]
A “Cellamesék” egy antológiasorozat, amely a “104-es szoba” és a “9-es szám alatt” című sorozatokhoz hasonlóan egyetlen helyszínen játszódik, és minden epizódja egy különálló, egymástól független történet. A sorozat egyes epizódjai a történelem során bármikor játszódhatnak, egyetlen közös van bennük: ugyanabban a cellában és előterében történik mind.
Ezzel az eszközzel lehetőség adódik történeteket alkotni az ötvenes évek koncepciós pereiben elítéltekről, a 48-as forradalom idején bebörtönzött hazafiakról, a 90-es évek olajszőkítő gengsztereiről, vagy napjaink rossz társaságba keveredett suhancairól.
A történet szerint létezik Budán egy börtön, ami már a középkor óta áll. A Cellamesék azt a központi gondolatot követi, hogy „mi lenne, ha a falak mesélni tudnának”…
Hogyan segít egy félholtra vert magyar tudós a világűrben sodródó Jurij Gagarinnak? Van-e kiút egy szexuálisan túlfűtött náci börtönparancsnok karmaiból? Bocsánatot nyerhet egy anya, aki megölte a gyermekét? Létezik-e szabadulás a civilizációnkat a közeli jövőben elpusztító apokalipszis mérgező magányából?
A börtön az emberiség történetének egyik legkegyetlenebb találmánya. Kevés iszonyúbb büntetés létezik egy emberi lény számára, mint amikor négy szürke betonfal közé zárják. A szabadságot minden emberi társadalom nagyra tartja – azonban minden társadalom könyörtelenül foszt meg bárkit tőle, aki bűnt követ el. De mi a bűn valójában? Kik az igazi bűnösök?
A Cella – Letöltendő élet nyolc emberi drámán keresztül meséli el, hogy miként változott a bűn és az ártatlanság fogalma kétszáz év alatt ugyanabban a börtöncellában, a 19.század közepétől egészen közeli jövőig. A történelem viharaiban a bűn fogalmával és az emberi élettel úgy játszottak a politikai hatalmak, mint macska az egérrel. A Habsburg-birodalom kimért gyilkosai, a hitleri Németország magyar csatlósai, a Közép-Európát megszálló szovjet karhatalom pribékjei kíméletlenül próbálták szétzúzni a legerősebb emberi kötődéseket: a testvéri szeretet, a szerelem összetartó erejét, a tudomány kiolthatatlan kíváncsiságát. Az emberi életeket azonban nem csupán a politika tudja kíméletlenül szétzúzni, hanem az emberi gyengeség is. Egy átvert szerető, aki kegyetlen bosszút áll élete szerelmén. Egy kapzsi maffiavezér, akinek az emberi élet semmit nem jelent. Egy barát, aki bármit megtesz, hogy ne ő bűnhődjön egy aljas gyilkosságért. Egy anya, akit felőröl a küzdelem egy végzetes betegséggel. Egy apa, aki szándékosan börtönbe zárja a családját egy poszt-apokaliptikus jövőben, mert annyira retteg a külvilágtól.
A Cella-Letöltendő élet történeteiben az emberi szabadságvágy csap össze a börtön ledönthetetlen falaival. De csak annak nincs esélye a szabadságra, akiben már a vágyat is megölték. [bezár]