Az Yves Saint Laurent karrierjének 10 éves időszakát átölelő életrajzi film bemutatja a zseni berobbanását a legnagyobb divattervezők közé a 70-es évek Párizsában.
Saint Laurent (2014) 9★
Képek 9
Szereposztás
Gyártó
Mandarin Films
EuropaCorp
Orange Studio
Arte France Cinéma
Scope Pictures
Kedvencelte 1
Várólistára tette 54
Kiemelt értékelések
Nem egy szűzies, angyali film ez.
Azt mindenesetre megállapítottam, hogy ez az ember is egy tipikus művész volt. Művész lélekkel, ami nem igazodott a való világhoz. Tekintve, hogy egy villanykörtét sem tudott kicserélni. XD Elég kendőzetlenül megyünk bele a drogok, az alkohol és a szex világába. Azon csodálkoztam, hogy még volt ideje, ereje dolgozni, miközben egyfolytában be volt tépve. O.o
Nem semmi életút az övé. Kapott pofonokat az élettől. Mégis azt kell mondjam, hogy a legtöbb esetben maga alatt vágta a fát.
Néhány érdekes képi ábrázolással is találkozhatunk a filmben. Sokszor használták az osztott képernyőt, hogy több dolgot is megmutassanak egyszerre. Vannak érdekes fókuszok és szögek, mozgások. Mind hangulaterősítő és nálam jól működtek.
A zarójenelet volt az egyik kedvencem. Az a pár másodperc. spoiler
Maga a film olyan egyszer az életben típusú. Nem igazán vágyom rá többször. Az a 2,5 óra amúgy is tömény. Akit érdekel a téma, annak talán jó lehet. Nekem most így egyszer tetszett.
Eredetileg csak az Yves Saint Laurent (2014)-t ismertem és terveztem megnézni, közben azonban felfedeztem, hogy ugyanebben az évben, ugyanarról az emberről készült egy szintén francia film. Persze, egyből össze akartam mérni őket.
YSL életének főbb pontjait – nem meglepő módon – mindkét film ábrázolja. Találkozunk a párjával, szerelmével, múzsáival, aprólékosan be van mutatva a züllött, drogos oldala és a tervezés, feszített tempójú munka, meg persze a ruhák is szerepelnek. Eleinte az volt az érzésem, hogy ez tk egy film, amit kétfelé vágtak, pl egy dialógus eleje és vége került az egyikbe, a közepe a másikba. Aztán rájöttem, hogy nem erről van szó, hanem a két film abban különbözik, hogy máshová helyezi a figyelmet. Az Yves Saint Laurent (2014) belevisz a sűrűjébe, a viták hevébe, a kicsapongásba. Ebben pedig inkább a ki nem mondott szavaknak van súlya. Egy esemény előzményét és következményét látjuk, de a közepét nem mutatja, mert nem is kell, hiszen azt már ismerjük, százszor láttuk máshol. Amaz egy jóval harsányabb és szvsz hatásvadászóbb film, ez pedig sejtelmesebb, titokzatosabb, intimebb.
Melyik a jobb? Ez teljesen szubjektív. Nekem ez jobban tetszett azzal együtt is, hogy a 2,5 órát nem tartom indokoltnak, 2 óra is elegendő lett volna és még akkor is kellően lassú filmet kapunk.
Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is
2 | 2 szavazat · Összehasonlítás | |
1 | 1 szavazat · Összehasonlítás | |
1 | 1 szavazat · Összehasonlítás | |
1 | 1 szavazat · Összehasonlítás | |
1 | 1 szavazat · Összehasonlítás |