A sorozat 25 részével terjengősen rejtélyes fejtörős alkotás benyomását kelti tipikus shounen elemekkel megfűszerezve. Az animáció tetszik, a zenék is kellően fülbemászóak, az sem mellékes, hogy a szereplők becenevei nagy európai és amerikai tudósok és felfedezők eredményei előtti tisztelgés,… [tovább]
A sorozat 25 részével terjengősen rejtélyes fejtörős alkotás benyomását kelti tipikus shounen elemekkel megfűszerezve. Az animáció tetszik, a zenék is kellően fülbemászóak, az sem mellékes, hogy a szereplők becenevei nagy európai és amerikai tudósok és felfedezők eredményei előtti tisztelgés, pl.: Einstein, Galileo, Edison stb. Nézzük, mit tudhatunk meg az animéről az első rész alapján!
A fiú, aki mindent megold
A főszereplő a dögös Daimon Kaito, aki szívdöglesztő külsejét meghazudtolóan egy zseni agyával van megáldva. Bármilyen rejtvény, fejtörő gyerekjáték számára. Az animében a feladványokat összefoglalóan „puzzle”-nek nevezik (angol szó, ami kirakót, rejtélyt, talányt jelent). A puzzle-ökkel kapcsolatban országos versenyeket is rendeznek, valamint ugyanúgy, mint bármely versenyszerűen űzött játékban, itt is megvannak a puzzle mesterei. Azonban az Eistein becenevet birtokló Kaito egy nap furcsa feladvánnyal találja szemben magát. Egy Minotaur nevű alak egy halálos játékba hívja, ahol egy különleges nyeremény vár rá, ha sikerrel jár. A veszélyes küldetés és a megoldhatatlannak tűnő útvesztő felcsigázza hősünket és állandó zaklatójával, a csini, de annál hangosabb Nonoha Itou-val közösen nekiindul a feladványnak. A leányzó egyébként elég harcias, megszállott főhősünket is rendszeresen elnáspángolja. A hosszú menetelés után két főhősünk éppen hogy megússza a leszakadó gerendák gyilkos kereszttüzét, amikor megpillantják a nyereményt: ORPHEUS karperecét, ami rögtön felpattan Kaito kezére. A karperec maximalizálja a fiú agyműködését. Az új erejének köszönhetően kijutnak az útvesztőből, mivel a nyeremény birtokbavétele után nemcsak a fulladás veszélyezteti őket, de a rájuk omló épület sem nyújt már barátságos menedéket.
Agytorna egy kis shounen életérzéssel megfűszerezve
Egyelőre őket ismerhetjük meg. Ott van még az iskolai Puzzle klub titokzatos vezetője, a suli igazgatója, valamint Kaito gyerekkori barátja, Rook, aki fontos szerepet játszott Kaito puzzle-ok iránti szenvedélyének kialakulásában. A két fiú ígéretet kötött, aminek a lényege, hogy Kaito sohasem veszíthet a puzzle-ökben. Az alapszituáció egy jó pilottal bír, kíváncsi vagyok, mit hoznak ki ebből. Vajon egy klisés shounen sztorit kanyarítanak belőle, vagy a rejtély-akció oldalt kihasználva valami mélyebb történettel ruházzák fel? Az biztos, hogy Kaito csapata bővülni fog a későbbiekben, a következő epizódban például egy vörös, dilis sráccal.
Forrás: AnimeAddicts.hu [bezár]