„Blier eddig vulgáris meg macho címkéket kapott, most felfedezik, hogy erősen szürrealista képzelete van. Hidegtál című filmjének rögtön a legelején, a hazafelé tartó Depardieu saját zsebkését egy számára ismeretlen járókelő hasába szúrva pillantja meg. – Ne húzza ki, mert fájni fog – kéri… [tovább]
„Blier eddig vulgáris meg macho címkéket kapott, most felfedezik, hogy erősen szürrealista képzelete van. Hidegtál című filmjének rögtön a legelején, a hazafelé tartó Depardieu saját zsebkését egy számára ismeretlen járókelő hasába szúrva pillantja meg. – Ne húzza ki, mert fájni fog – kéri udvariasan az ismeretlen, mintha csak egy Rejtő Jenő könyvből olvasná. Aztán a könyvelő küllemű színész, Jean Carmet, és a gyilkosságokat vizsgáló idősebb Blier, egy homályos szándékú felügyelő csatlakozik kettejükhöz. – Gyilkosságok – mondjuk, mert természetesen lavinája indul el a hullagyártásnak. Előbb a Défense negyedbeli modern lakásban szaporodnak el a holttestek, később menetközben, ugyanis a hullaőrületbe gabalyodott kompánia vidékre igyekszik… A filmnek nincs műfaja, nincs skatulyája. A francia kinematográfia múltjában is hiába keresnénk előzményeit. Az angol nonszenszhumor, vagy Buńuel távoli, s a francia kultúrában mégis érezhető sugárzása áll inkább közel ehhez a rendezőhöz.” (Bikácsy Gergely) [bezár]