Hamupipőke történetét már az ókori Kínában is ismerték, és az évszázadok során semmit sem veszített népszerűségéből. Mint minden igazán jó mese, a Hamupipőke is többrétegű: a gyerekekre éppúgy képes hatni, mint a kamaszokra vagy a felnőttekre. Hamupipőke megaláztatása és felemelkedése reményt ad… [tovább]
Hamupipőke történetét már az ókori Kínában is ismerték, és az évszázadok során semmit sem veszített népszerűségéből. Mint minden igazán jó mese, a Hamupipőke is többrétegű: a gyerekekre éppúgy képes hatni, mint a kamaszokra vagy a felnőttekre. Hamupipőke megaláztatása és felemelkedése reményt ad – a magát a szeretetre méltatlannak gondoló kisgyereknek éppúgy, mint az önbizalomhiánnyal küzdő kamasznak, és a bizonytalan felnőttnek is.
A győri Vaskakas Bábszínház nagyszínpadi előadása a Grimm testvérek változatát veszi alapul, de Gimesi Dóra adaptációja igazi mai mesévé varázsolja az elárvult lány történetét: itt a királyfi a bolognai egyetemen tanult bölcsészetet, Hamupipőke biciklin suhan el a bálba, szabadidejében legszívesebben R. L. Stevenson A kincses sziget című művét olvassa, tánc- és illemtanleckék helyett, és felfedező szeretne lenni, akárcsak az édesapja.
Tengely Gábor újragondolt Hamupipőke rendezésében kiemelt szerephez jut a zene és a zeneiség. Az előadást számos dal gazdagítja és színesíti, Tarr Bernadett zeneszerző jóvoltából. Michac Gábor letisztult, árnyakra épülő minimalista díszletét, szín- és formagazdag ruhái teszik teljessé. [bezár]