Wim Wenders és Ry Cooder 20 éve ismerik egymást. Cooder olyan filmeknek komponálta a zenéjét, mint a Párizs, Texas, vagy Az erőszak vége. Ez utóbbi közös munkájuk során Cooder gyakran lelkendezett kubai útjáról, ahol néhány öreg, feledésbe merült kubai muzsikussal készített felvételeket. A lemez… [tovább]
Kedvencelte 3
Várólistára tette 37
Kiemelt értékelések
Fantasztikus zene ez, egészen el lehet merülni benne. Közben megismerjük a zenészeket (köztük olyanokat, mint Ibrahim Ferrer, aki legendás zenész-énekes volt), látjuk a Havannában készült felvételeket… Ahogy áthatja a zene ezeknek az embereknek az életét (nem csupán a zenészekről beszélek): az énekesnő (Omara Portuondo) az utcán sétálgatva dúdol egy dalt, és egy arra sétáló nő csatlakozik hozzá, aztán együtt énekelnek, az utcán ülő fiatalok-idősek meg mosolyogva követik őket, senki nem lepődik meg, hogy valaki az utcán énekel, hanem inkább csatlakoznak hozzá … a zene szó szerint ott van mindenütt.
Azt hiszem, ehhez a filmhez még visszalátogatok néhányszor.
Érdekesnek tartottam mindig is Kubát. Szivarozásaim révén is közel került hozzám ez a furcsa, egzotikus ország. Régóta terveztem már, hogy megnézem a kubai muzsika dicsőségének megörökítését Wenders tolmácsolásában, Cooder fülén keresztül. Nagyon hangulatos és egyben megható film készült, ami elvarázsolja az embert. Nekem tetszett.
Népszerű idézetek
Compay Segundo: I couldn't leave Siboney until my grandmother died. She told me that. „Grandson, until I die, you cannot leave my side.” I used to light her cigars. I was five years old. She'd say, „Light me a cigar.” And I would, from the age of five on. I'd hand it to Grandma and she'd smoke it. So you might say, I've been smoking for 85 years.
Joachim Cooder: For what I do, percussion, Cuba is the Mecca. Here there's nothing but pure musical energy.