Ahogy közeledik a tél, Heydi magával viszi unokaöccsét vadászni, hogy új csapásokat fedezzenek fel. A vadász idény alatt feltárja előtte vadász világát azon a földön, amit egy életen át őrzött.
A filmben a rendező saját édesanyját, mint vadász asszonyt mutatja be. Heydi mindennapjain… [tovább]
Ahogy közeledik a tél, Heydi magával viszi unokaöccsét vadászni, hogy új csapásokat fedezzenek fel. A vadász idény alatt feltárja előtte vadász világát azon a földön, amit egy életen át őrzött.
A filmben a rendező saját édesanyját, mint vadász asszonyt mutatja be. Heydi mindennapjain keresztül megismerhetjük a nők vadászkultúrában betöltött fontos szerepét és bebocsájtást nyerünk a női vadászok világába. A film eredeti módon töri meg a vadászokról alkotott egydimenziós képünket.
Heydi vadászfilozófiája és női látásmódja – összefonódva saját élettörténetével – az ember, az állatok, és a természet összetett kapcsolatát tárja elénk és bevezet a gaya-nak nevezett ősi szabályrendszerbe, amely az itt élő törzsek mindennapi életét irányították. A truku törzs tagjaként és a gaya vadász hagyomány gyakorlójaként, identitását jól foglalja össze az a mondat, amellyel bátorítani szokta magát: „Kuyuh dmaduk nii wah!”, „Egyszerűen csak egy nő vagyok, aki vadászik!” [bezár]