A szabadság asszonya az 1950-es évek legnagyobb helyi klasszikusának számít. Han Hyeong Mo alkotása egy férjezett asszony életén keresztül mesél a koreai nők társadalmi helyzetének megváltozásáról. A szabadság asszonya arról nyújt látleletet, hogy a nemi szerepeket is szigorúan szabályozó… [tovább]
A szabadság asszonya az 1950-es évek legnagyobb helyi klasszikusának számít. Han Hyeong Mo alkotása egy férjezett asszony életén keresztül mesél a koreai nők társadalmi helyzetének megváltozásáról. A szabadság asszonya arról nyújt látleletet, hogy a nemi szerepeket is szigorúan szabályozó konfuciánus rend a nyugati típusú modernizáció és a nyugati (elsősorban amerikai) tömegkultúra betörése eredményeképpen lazult fel. Míg a Joseon-érában (1392-1910) a nők valamennyi életkorban egy férfinak (leányként az apjuknak, majd a férjüknek, legvégül pedig a fiuknak) voltak alárendelve, és kizárólag a férjük válhatott el tőlük hét okból (az ún. chilgeojiok tartalmazta például az anyóssal szembeni engedetlenséget, valamint a bőbeszédűség kategóriáját is), Han mozijában Oh asszony kitör a háztartási szolga szerepéből, önálló keresetre tesz szert egy nyugati luxustermékeket árusító boltban, nyugati táncházban mulat és még a szerelmi viszonyoktól sem retten vissza. A szabadság asszonya akkoriban rendhagyó és sokkoló képsorai (a publikus csókjelenettől az ikonikus mambo-táncszcénáig) a mai napig izgalmas mementók a koreai történelem és filmtörténet iránt érdeklődők számára. [bezár]