Images. Millions of images. That's what I eat. zóna

annagramma 
Images. Millions of images. That's what I eat.

Némileg kapcsolatban a múltkori Welles-posztommal. (Hope gap; William Nicholson, 2019)

annagramma 
Images. Millions of images. That's what I eat.

Eleven kedvemben lévén megpróbálom picit felélénkíteni ezt a csoportot.
Orson Welles: A per (1962)

Ebből a filmből vég nélkül lehetne válogatni a képkockákat, formanyelvi szempontból szerintem Welles legvirtuózabb műve, vad és monumentális megfogalmazása (!) a Kafkai világnak, pontosabban Welles Kafkai világának. Teljesen felborít tulajdonképpen minden klasszikus filmi „követelményt”: az idő- és térszervezési elveket figyelmen kívül hagyja (teljesen lehetetlen földrajzban mászkálnak a karakterek, semmilyen időben nem helyez el, az időbeli folytonosság fel sem merül), az ok-okozati viszonyok tisztázását mellőzi, ugyanakkor bámulatosan beszélteti a képet: a könyvbéli leíró részek, belső monológok, szabadfüggő beszéd mind-mind vizuális formában jelenik meg. A beállítás, világítás, plánozás, díszlet mint a szereplők viszonya, mint a karakter lelkiállapota, mint a drámai feszültség és rendesen mint a cselekmény maga. A macskám is össze tudná számolni a filmbéli konvencionális megoldásokat, szóval aki ne látta volna még, mindenképp nézze meg, mert besír. :-) Még akkor is, ha nem formabuzi.

Most három kockát hoztam, messze nem a legszenzációsabbak, de épp a térszervezésen gondolkodtam, amikor eszembe jutottak. Az ember és a tér; tér mint lelkiállapot. Antonioninál ezt nevezték „lélektani tájnak”, és az utolsó kocka könnyen származhatna tőle is.
Kár, hogy csak egy képet lehet linkelni, így össze kellett őket rakosgatnom, mert egyenként, nagyban volna az igazi.

*Update*
A teljes méretű képek:
https://ibb.co/Gvy99FM
https://ibb.co/mcsDnyj
https://ibb.co/0jVChNn

Kapcsolódó filmek: A per (1962)

A per (1962)

7 hozzászólás
strangelove 
Images. Millions of images. That's what I eat.

Godard A szerelem dicsérete

A videókép felszínre hozott potenciálja.

strangelove 
Images. Millions of images. That's what I eat.

Peter Hutton At Sea

Hutton többek között abban rendkívüli, ahogy átcsúszik a konkrétból absztraktba.

9 hozzászólás