A 25 emeletes „Pele de Vidro”, vagyis az „Üvegbőr” São Paulo egyik korai, üveghomlokzatú modern felhőkarcolója volt. Miután 2003-ban lakatlanná vált, házfoglalók és hajléktalanok vették birtokba, végül 2018-ban kigyulladt és összeomlott. Az épületet Roger Zmekhol építész, egy szíriai bevándorló… [tovább]
A 25 emeletes „Pele de Vidro”, vagyis az „Üvegbőr” São Paulo egyik korai, üveghomlokzatú modern felhőkarcolója volt. Miután 2003-ban lakatlanná vált, házfoglalók és hajléktalanok vették birtokba, végül 2018-ban kigyulladt és összeomlott. Az épületet Roger Zmekhol építész, egy szíriai bevándorló tervezte a hatvanas években. A Bossa Nova és a Cinema Novo vibráló korszakában megálmodott, és az akkor hatalmon lévő diktatúra korai időszakában épült toronyház drámai átalakulása tükrözi magát Brazíliát a sötétség, az átalakulás és az újjászületés korszakában.
A film rendezője a tervező lánya, Denise Zmekhol, aki mindössze tizennégy éves volt, amikor édesapja meghalt. A forgatás során felidézi apjával kapcsolatos emlékeit, azonban szembesülnie kell a növekvő globális válság következményeivel is. Kapcsolatba lép az épület lakóival, és megérti, hogyan találhattak menedéket São Paulo legkiszolgáltatottabb lakói Brazília modern építészeti aranykorának egyik ikonjában. Az Üvegbőr egy válságban lévő ország megrázó portréja, amelyet a film egy apa-lánya történeten, valamint São Paulo épített környezetén keresztül mutat meg.
(forrás: https://urania-nf.hu/latin-amerikai-filmnapok-2025/latin-amerikai-filmnapok-uvegbor) [bezár]