A helyszín Kyoto, ahol elég régóta hatnak egymásra és egymás személyes történetére az emberek, a tengu-k és a tanuki-k, így mozgatva az élet óriáskerekét.
Az embereket egy elit klubon, a „Pénteki Pajtásokon” keresztül ismerjük meg, akiknek a szokásos összejöveteleiken és okoskodásaikon túl… [tovább]
A helyszín Kyoto, ahol elég régóta hatnak egymásra és egymás személyes történetére az emberek, a tengu-k és a tanuki-k, így mozgatva az élet óriáskerekét.
Az embereket egy elit klubon, a „Pénteki Pajtásokon” keresztül ismerjük meg, akiknek a szokásos összejöveteleiken és okoskodásaikon túl van egy hagyományuk, miszerint tanuki-pörköltet esznek újévkor. Ebből keletkezik a történet egyik feszültsége és drámai szála. Ők azok a csúcsragadozók, akik tisztában vannak a helyükkel, mégse mindig úgy történnek a dolgok, ahogy szeretnék, mert a tengu-k is és a tanuki-k is hatással vannak rájuk.
A tanuki-k rendelkeznek egy képességgel, ami nem más, mint az alakváltás. Az erejükhöz, fantáziájukhoz és huncutságukhoz mérten átváltozhatnak bármivé (tárgyakká, emberekké stb.), ha az ehhez szükséges lelki béke megvan (például, ha ketrecbe zárnak, az elég felzaklató ahhoz, hogy ne tudj átváltozni, vagy ha félsz valakitől vagy valamitől, szintén nem tudsz alakot váltani). Társadalmuk laza, egyszerű szerkezetű. Van egy vezetőjük, akit a vének tanácsa választ meg. Inkább íratlan szabályaik, hagyományaik szerint élnek s emellett vannak elveik (ami nagyjából kimerül az „Élvezd az életet!” többféle árnyalatában).
Egy igazán huncut népség, amely azt keresi, hogyan töltse meg a hasát és hogyan tegye élvezhetővé a napot. Persze köztük is vannak olyanok, akikre a tengu-k ereje vagy az emberek kapzsisága komoly hatással van. Ebből is születik nem egy drámai szál.
A tengu-k, habár úgy tűnik, kevés szerepet kapnak, ez csak a látszat. Erőteljes varázslények, kényük-kedvük szerint ott élnek, ahol akarnak és azt csinálnak, amit akarnak. Büszkék magukra, s a varázserejükre, de leginkább arra, hogy repülni tudnak. Szeretik azokat, akik elismerik nagyságukat és erejüket, s ezeken az embereken (vagy tanuki-kon) segítenek. Jól szervezett, hagyománytisztelő társadalmuk van, amiről valójában csak apró benyomást kapunk. Ugyanakkor köztük is akad olyan „szégyenletes példány”, aki szívesebben utazik vonattal nyáron (mert repülni ilyen melegben nagyon izzasztó és kellemetlen), vagy (Ne adj' Isten!) taxiba ül. Többségük, finoman szólva, nem veti meg az alkoholt (ebben nincsenek távol a tanuki-któl, sem az emberektől, csak máshogy hat rájuk az ital, s a korlátok közt is van különbség). Tulajdonképpen azzal az önhittséggel csapják be magukat, hogy ők vannak a csúcson, így az ügyesebb tanuki-k, kihasználva ezt, egy-egy fondorlatos hízelgéssel komoly befolyást érhetnek el.
Ahogy az egyes társadalmak hatnak egymásra, manipulálják egymást, úgy gördül előre az egyes személyek, családok története, karrierje, pozíciója. Vagyis ez nem egy párhuzamos világokból álló rendszer, hanem konkrétan találkozik egyik a másikkal, sőt konkrétan hat egyik a másikra. A néző pedig tanúja lehet annak a szép drámának (ha tetszik belső alakváltásnak), amin keresztül nemcsak az egyes karakterek, hanem az egyes társadalmak is megváltoz(hat)nak.
Forrás: Animeaddicts [bezár]