Benning monumentális filmjében a vonatok zötykölődve, döcögve és száguldva térképezik fel az amerikai fejlődés lenyűgöző topográfiáját és történetét. Az RR három évtizeddel Benning és Bette Gordon „The United States of America” című alkotása után készült, ami egy filmes utazás az ország… [tovább]
Benning monumentális filmjében a vonatok zötykölődve, döcögve és száguldva térképezik fel az amerikai fejlődés lenyűgöző topográfiáját és történetét. Az RR három évtizeddel Benning és Bette Gordon „The United States of America” című alkotása után készült, ami egy filmes utazás az ország autópályáin, amely élesen tudatában van „a szuperautópályáknak és a vasúti síneknek, mint amerikai közéleti szimbólumoknak”. Politikai esszéként, amely a vonatok gazdasági történetére reagál a hiperfogyasztás kultúrájában használt eszközökként, az RR a legvilágosabban akkor fogalmazza meg aggodalmát, amikor Eisenhower katonai-ipari komplexumról szóló beszéde felcsendül, miközben egy mérföld hosszú szénvonat áthalad Kelet-Wyomingon. Benning két és fél évet töltött azzal, hogy kétszáztizenhat felvételt gyűjtött vonatokról, amelyek közül negyvenhárom megjelenik az RR-ben. A mozdonyok változó színei, sebességei, vektorai és visszhangjai vizuális izgalommal, romantikával és nosztalgiával vannak tele, amelyet Benning kijelentése fokoz, miszerint ez lesz az utolsó 16 mm-es filmes munkája. [bezár]