A David Simon producer és Paul Haggis rendező nevével fémjelzett minisorozat Nick Wasicko történetét dolgozza fel. A legfiatalabb nagyvárosi polgármesterként kerül a New York állambeli Yonkers élére. Hatalmas vihart kavar, amikor bérlakásokat építtet az afro-amerikaiaknak a fehér… [tovább]
Mutassatok egy hőst! (2015–2015) 10★
Képek 2
Szereposztás
Gyártó
Home Box Office (HBO)
Pretty Pictures
Blown Deadline Productions
Streaming
HBO Max
Kedvencelte 2
Várólistára tette 36
Kiemelt értékelések
Nem igazán érdekelnek alapvetően az ilyen politikai környezetben játszódó filmek/sorozatok, ez is igazából Winona miatt volt várólistás, bár ő pont csak négy epizódban szerepel és azokban sem túl sokat. Igazából én többet vártam ettől a sorozattól, mivel életrajzi ezért azt reméltem, hogy tetszeni fog, de sokszor laposnak éreztem. Az ilyen üléses részek meg az agyamra mentek, ahol konkrétan mindenki üvöltött – én nem tudom, hogy ez tényleg így megy-e még a mai napig is Amerikában, de baromi nehéz lehet úgy döntéseket hozni meg szavazni, hogy kb. a saját gondolataidat sem hallod. Egyébként meglepett, hogy mennyi viszonylag ismert színész megfordult a sorozatban, kisebb-nagyobb szerepekben ugyan, de akkor is. Ehhez képest nekem mondjuk nem tűnt népszerűnek ez a sorozat, én is csak véletlenül bukkantam rá. Egyszer meg lehetett egyébként nézni, végül is egy olyan eseménysorozatot mutatott be, ami azt gondolom, hogy annyira nem ismert. Nick Wasicsko neve is nekem egészen eddig ismeretlen volt, de hát talán valamilyen szinten illik is rá a sorozat címét adó idézet, ami ugye említésre is kerül az egyik részben Fitzgerald-tól: Mutassatok nekem egy hőst, és írok nektek egy tragédiát. Szegényt egyébként már az utolsó részekben nagyon sajnáltam, úgy éreztem, hogy azt sem tudja eldönteni, hogy mit szeretne csinálni és csak csapongott.
Nagyon nem így kellett volna megírni ezt a történetet. A fülszöveg félrevezető, mert ez a hat rész pont annyira szól Wasicskoról, mint a helyzetről, amibe megválasztásakor belekerült. Mondhatni hétköznapi a sztori, a fehér középosztálybeliek nem akarják, hogy a közvetlen szomszédjukba „mindenféle” népség, ergo nem fehérek, költözzenek. Nekik mindenki egyforma, börtönbe való, drogos, munkanélküli, pedig épp, hogy azt akarták megmutatni a sorozat írói, hogy a nők, anyák, gyerekek, idősek ugyanúgy a blokkházakban élnek és egyáltalán nem önszántukból. Ezt a harcot mutatja be a sorozat, aminek a politikai része pontosan olyan mocskos, mint bárhol másutt a világon. A legnagyobb baj a forgatókönyvvel, hogy mindenből meg akartak mutatni valamit. Wasicskoról, hogyan küzdött a pozíciójáért és ez hova vezetett. A színesbőrű nőkről, anyákról, a fehér helyiekről, akik közül alig páran álltak végül az úgy mellé. Ez a szétszabdaltság teszi teljesen érvezhetetlenné és érdektelenné a sorozatot. Csodálkozom, hogy ennyi ismert színészt meg tudtak szerezni a szerepekre.