Az Oscar-díjas James Reed (Tanítóm, a polip) dokumentumfilmje egy nőről, aki azon dolgozik, hogy a cápákkal úszva megváltoztassa a róluk kialakult ijesztő képet.
(Forrás: Netflix)
Az Oscar-díjas James Reed (Tanítóm, a polip) dokumentumfilmje egy nőről, aki azon dolgozik, hogy a cápákkal úszva megváltoztassa a róluk kialakult ijesztő képet.
(Forrás: Netflix)
Ocean Ramsey | önmaga |
---|---|
Juan Oliphant | önmaga |
Keoni TeTawa Bowthorpe | önmaga |
Próbálta ledönteni a cápás sztereotípiákat – szerencsétleneknek elég rossz lett a PR-juk, köszönhetően többek között a filmeknek (ebbe jó lett volna mélyebben belemerülni, de netflixes dokumentumfilmeknél ez nem szokás), illetve rávilágított arra, hogy inkább a cápák vannak nagyobb veszélyben az embertől (minő meglepetés), valamint az ökoszisztémában betöltött kulcsfontosságú szerepük is ismét elhangzott, de más dolog, hogy emellett romantizálja ezeket a ragadozókat.
Ami számomra rosszabb volt, a tenger mellett lévő lakótelep látványa. Hawaii-ról pont nem az urbanizációra asszociál a néző, de a felvétel jól szimbolizálta az odatelepült embermennyiséget, utóbbi pedig a szemetelés (nyilván a rossz hulladékgazdálkodás is benne van), környezetszennyezés egyik fő oka, ami egyébként szintén hozzájárul a cápák – és természetesen az óceánok – veszélyeztetettségéhez. Valódi veszély az illegális vadászat és az ipari halászat mellett.
Kihasználom a külsőmet. Megmutatom magam az ügy érdekében. Az emberek először néznek és utána figyelnek. Felhívjuk az emberek figyelmét. Közvetítjük az üzenetet. Ez a legfőbb célom.
Ha nem lennének (a cápák) kulcsfontosságú fajok az ökoszisztémában, még akkor is pazarlás lenne megölni egy állatot a teste 2 százalékáért. Miért tesz bárki ilyet egy levesért?
Amikor egy nagy cápával úszol, olyan energia van jelen, amit nehéz körülírni. Rájössz, hogy egy olyan élőlénnyel úszol, amely valamilyen formában már a fák előtt létezett. Egy dinoszaurusszal úszol.