A film képanyagát Truffaut még 1958 februárjában forgatta, mikor árvíz volt Párizs déli részén. Két napon át filmezte, amint Jean-Claude Brialy és Caroline Dim próbálnak autóval visszajutni a városba. A nyersanyagot végül félretette.
Évekkel később Godard talált rá a felvételekre és vágta… [tovább]
Árvízi történet (1961) 11★
Képek 8
Szereplők
Jean-Claude Brialy | a fiatalember |
---|---|
Caroline Dim | a lány |
Jean-Luc Godard | narrátor |
Kedvencelte 1
Várólistára tette 14
Kiemelt értékelések
Azért zseniális ez a kisfilm, mert szemben a hasonszőrű darabok befelé fókuszáló, intim, elvont, filmművészeti szempontból mindig valamiféle alternatíva mentén megközelített szemléletmódjával, ő tulajdonképpen tökéletesen bizonyítja, hogy negyedóra is elégséges egy hagyományosan inkább egy-, másfél-, vagy kétórásnak gondolt történet elmesélésére.
Az Árvízi történet magába foglal mindent, amit egy efféle „gondtalan ifjúság a természeti katasztrófa ölén” jellegű sztoritól elvárnánk. Bőbeszédű és pattogós főhőse úgy csapong a mondatok között Balzac-tól a szerelemig, mint egy biliárdgolyó az asztalon, közben környezetét elönti az alpesi olvadék, csónakázik, stoppol, kicsit szerelmes lesz – és gyönyörködünk, mert a film ugyanolyan szép, ugyanolyan elbűvölő és elragadó, mintha egészestés produkció lenne ugyanezekkel a hangulatokkal, felvételekkel, monológokkal, csak kibővítve. Olyan, mint egy novella, amiben regénynyi tömeget fedez fel az olvasó.
Godard és Truffaut munkája, talán nem is kell tovább magyarázni…
A magyar szinkronosban Godard helyett a csaj lesz a narrátor, és ettől lesz bájos és csacsogós… no és ugyebár árvíz idején is csak egy párizsi lány indulhat el munkába körömcipőben gumicsizma helyett, miközben még a sárban és a zsombékok között is tele van a feje irodalommal, művészettel, szerelemmel…;)
Üde színfolt, Truffaut és Godard együtt jó párost alkotnak.
Népszerű idézetek
– Louis Aragon lectures on Petrarch. He starts off with a terrific tribute to Matisse. It goes on for at least 45 minutes. Finally, a student shouted from the back of the room. „Get back to the subject!” "The originality of Petrarch lies precisely in the art of digression."…