Volt a pesti divatnak a szocialista rendszerben, egy különös nagyasszonya, Rotschild Klára. Rejtély ma is, hogy mi volt az oka, és mi volt az ára ennek a kiváltságnak. Évente kétszer kiutazhatott Párizsba, megnézhette az aktuális divatbemutatókat, és az ott látottakat itthon „pestiesítette”.… [tovább]
Volt a pesti divatnak a szocialista rendszerben, egy különös nagyasszonya, Rotschild Klára. Rejtély ma is, hogy mi volt az oka, és mi volt az ára ennek a kiváltságnak. Évente kétszer kiutazhatott Párizsba, megnézhette az aktuális divatbemutatókat, és az ott látottakat itthon „pestiesítette”. Rotschild Klárát – bár nem volt sem végzett divattervező, sem varrónő, de még szabász sem – a szakma zsenijeként emlegették. A filmben a Rotschild szalon egykori dolgozói, modelljei, és kuncsaftjai emlékeznek Kláriról és próbálják megfejteni sikere titkát. Korabeli archív felvételek és fotográfiák segítenek a magyar divattörténet talán egyik legizgalmasabb figurájának felidézésében. Idegen nyelveket nem beszélt, még a magyart is affektálva törte, kissé önelégült volt, néha talán tapintatlan, mégis mindenki szerette. Vagy tisztelte. A közel 50 éve dobozban őrzött ruha-kincsek láttán a siker érthetővé válik. Volt benne valami megfoghatatlan, valami különleges, ami a szocialista haute-couture koronázatlan királynőjévé és a korszak „network zsenijévé” tette. Szenvedélyesen szerette, amit csinált. Élettörténetét sok legenda övezi, vannak, amiket ő maga terjesztett, és néhány részlet még ma is homályba vész. 1976-ban, 73 éves korában ugrott ki hetedik emeleti lakása ablakából. Öngyilkosságának igazi okát senki sem tudja biztosan. Így élt és halt a kelet-Chanelje, ahogyan akkoriban emlegették. [bezár]