Az ismert rendező rövidfilmje a korai „Free Cinema” mozgalom egyik legjelentősebb művének számít. A film nyíltan szembeszáll a kor szokásaival és a brit társadalmi kapcsolatok némelyik megnyilvánulásával. A riport formájában megszerkesztett film bemutatja a brightoni vidámparkot. Ide özönlik a… [tovább]
Az ismert rendező rövidfilmje a korai „Free Cinema” mozgalom egyik legjelentősebb művének számít. A film nyíltan szembeszáll a kor szokásaival és a brit társadalmi kapcsolatok némelyik megnyilvánulásával. A riport formájában megszerkesztett film bemutatja a brightoni vidámparkot. Ide özönlik a hétköznapi élettől megfáradt emberek tömege, hogy legalább egy kis időt tölthessenek egy „jobb” világban. Anderson kegyetlenül bemutatja ennek a „jobb” valóságnak a sivárságát. Fülsüketítő zene, közönséges játékautomaták, búskomor állatok a mini állatkertben. Az álmok világa ugyanolyan szürkének és sötétnek tűnik, mint a valóság. Az egyetlen hely, amely élénk érdeklődést ébreszt az emberekben, az a középkori kínzóeszközök gyűjteménye…
A fiatal brit filmesek mozgalma, a Free Cinema az ötvenes évek derekán kelt életre a British Film Institute védnöksége alatt. A mozgalom legjelentősebb képviselője Lindsay Anderson és Karel Reisz volt. [bezár]