A Három Szoros-gát Kína gazdasági fejlődésének jelképe, az ország legnagyobb építészeti vállalkozása a Nagy Fal óta. Az építkezéssel ugyanakkor az állam semminek nyilvánította annak a kétmillió embernek az életét, aki a folyó partvonalán lakott. A Yu családot is kitelepítik, és a szegény,… [tovább]
A Három Szoros-gát Kína gazdasági fejlődésének jelképe, az ország legnagyobb építészeti vállalkozása a Nagy Fal óta. Az építkezéssel ugyanakkor az állam semminek nyilvánította annak a kétmillió embernek az életét, aki a folyó partvonalán lakott. A Yu családot is kitelepítik, és a szegény, tanulatlan földművesek előtt nem sok lehetőség áll. Úgy döntenek, hogy legidősebb lányukat elküldik mosogatni egy turistahajóra. Itt dolgozik a jóképű Che Bo Yu is, egy középosztálybeli család egy szem fia. Mindketten megküzdenek a rájuk nehezedő elvárásokkal, főként azzal, hogy megértsék a nyugatiak viselkedését, és természetesen mozogjanak ebben a számukra idegen társadalmi közegben.
A Kanadában élő Young Chang fejéből akkor pattant ki a dokumentumfilm ötlete, amikor befizetett egy turistakörútra a Jangce folyón, mielőtt a Három Szoros-gát miatt elöntötték volna a területet. Eredetileg a kínai társadalom hierarchikus rendszerét akarta megmutatni azzal, hogy a hajó fedélzetétől a gépházig feltérképezi a rétegeket. A Gát a Jangcén végül a napjaink Kínájában zajló folyamatok lenyomata lett.(port.hu) [bezár]