Az 1800-as évek végén járunk, egy román faluban, amikor közelegnek a jelöltválasztások. Ez utóbbi információkból csak a választás a fontos, amely végtelen szellemi táptalajt kínál az alkotóknak, hogy megmutassák, mennyire önzőn tudunk viselkedni bizonyos helyzetekben, mennyire az érdekek… [tovább]
Az 1800-as évek végén járunk, egy román faluban, amikor közelegnek a jelöltválasztások. Ez utóbbi információkból csak a választás a fontos, amely végtelen szellemi táptalajt kínál az alkotóknak, hogy megmutassák, mennyire önzőn tudunk viselkedni bizonyos helyzetekben, mennyire az érdekek határozzák meg a mindennapokat, és amúgy mindent. A keret egy laza, sematikus melodramatikus történet: Stefan, a körzeti rendőrkapitány szerelmes lesz Zoéba, a bátyja, Zaharia feleségébe, a neki küldött ömlengős vallomáslevél azonban elvész valahol, és váratlanul a politikai szerepre is ácsingózó Caţavencu, az igencsak jó szimatú és elhivatott, ám ugyancsak igen önző újságíró kezei között köt ki, aki csak akkor szolgáltatja vissza a papirost, ha megszavazzák jelöltségét. Később a választásokon egy, a semmiből felbukkan politikus győzi le, aki amúgy ugyanilyen körülmények között, hasonló lehetőségeket kiaknázva került a faluba jelöltként. Ezt a kellemes kis katyvaszt fűszerezi még Ghița, a bölcs ostobasággal megáldott végrehajtó közeg, Mirela, a női öntudatért öntudatlanul harcoló nő, Iordache, az „amerről a szél fúj” politikusi attitűdjének megtestesítője, valamint a hirtelen jött demokráciában továbbra is a helyi méltóságos úrként működő gróf az ő bulvárfeleségével – akik éppen értékén kezelik ezt a demokráciásdit: jól kiröhögik azt. Szóval itt van mindenki, aki kell egy jó kis társadalmi nihilizmus bemutatásához. [bezár]