Kakoyannisz Elektrájával ellentétben Dzavellasz a „szöveghű” drámafeldolgozás híve. Meggyötört arcú, öreg Kreónja, ha nem is velejéig gonosz, de meglehetősen kegyetlen. A hagyományos, a magyar gimnáziumi tankönyv által is tanított Antigoné-értelmezés mozgóképes verziója, nem kiemelkedő, de… [tovább]
Kakoyannisz Elektrájával ellentétben Dzavellasz a „szöveghű” drámafeldolgozás híve. Meggyötört arcú, öreg Kreónja, ha nem is velejéig gonosz, de meglehetősen kegyetlen. A hagyományos, a magyar gimnáziumi tankönyv által is tanított Antigoné-értelmezés mozgóképes verziója, nem kiemelkedő, de élményszerű színészi játékkal.
Kreón megérkezik Thébába és mindjárt szónokolni kezd a közérdek elsőbbségéről a magánérdekkel szemben. Hogy ez mit jelent, azt Oidipusz két lánya, Antigoné és Iszméné tapasztalhatja meg először, mivel megtiltja nekik Kreón, hogy a város ellen harcoló testvérüket, Polüneikészt annak rendje és módja szerint eltemessék. Mindjárt Kreón is megmutathatja, hogy ő miként tartja be saját törvényét: mivel egy őr jelenti, hogy valaki elhantolta Polüneikészt, gyorsan megvádolja az őrt, hogy ő temette el a férfit, s erre azok bérelték fel, akik nem szeretik Kreónt. Mivel az új király hiúságát sérti az ügy, amúgy közérdekből, anélkül, hogy meggyőződött volna vélekedésének igazságáról, halálosan megfenyegeti „tettéért” az őrt… [bezár]