Andersen híres meséje a kis sellőről, aki beleszeret egy hús-vér hercegbe. S hogy a közelében lehessen, odaadja gyönyörű hangját egy boszorkánynak a földi létért cserébe.
A kis hableány (1976) 9★
Szereposztás
Miroslava Safránková | A kis hableány |
---|---|
Radovan Lukavský | Minden Tengerek királya |
Petr Svojtka | királyfi |
Libuše Šafránková | királylány |
Kedvencelte 3
Várólistára tette 8
Kiemelt értékelések
Ebből csak arra emlékszem, hogy ettek valami édességet a víz alatt az elején, amit mindenáron meg akartam kóstolni, meg hogy nagyon fájdalmasnak találtam, ahogy minden lépésnél mintha kések hasogatnák a lábát. Nem tudom, hogy sikerült ilyen mély benyomást tennie rám, azon kívül, hogy nyilván kicsi voltam.
Érdekes amúgy, az Oroszlán, a boszorkány és a különös ruhásszekrényben lévő édességért (amit Edmund kap a királynőtől) szintén odavoltam. Akkor ez lehet, hogy nem a film érdeme :D
Talán 9 éves lehettem, mikor először láttam a tv-ben. A fene tudja miért, de elvarázsolt, pedig nem éppen egy gyerekeknek szóló sztori. Ettől függetlenül, még mindig az egyik nagy kedvencem ez a verzió. :)
Egyszerre bizarr és zseniális és művészi. Szerintem, ha gyerekként látom, megijedek ettől az alkotástól. Ez az én szememben nem egy tipikus, gyerekeknek szóló alkotás, legalábbis felnőttként jóval több mindent bele lehet látni az eredeti mesén túl. Tetszett, hogy kicsit mélyebb síkon értelmezte ezt a világot, pedig már maga Andersen sem az egyszerűségéről volt híres. Ugyanakkor jó pár kérdést felvet a film, mint pl.: a boszorkány barlangjában hogyan ég a tűz? És oké, hogy az „uszony” alól kilátszódnak a lábak, de elhisszük, hogy nincsenek, ehhez képest a kis hableány simán mászkál a tengerparton hableányként. (Tudom, egy mesénél nem lenne szabad fennakadnom ilyeneken, de azért mégis, na.) A történet maga amúgy még mindig megható, gyönyörű, ezt a film is bebizonyítja. Kedvet kaptam a többi csehszlovák „meséhez”. Kíváncsi vagyok, hogy ott hogyan nyúltak az eredetiekhez. (Miroslava Safránková pedig egy az egyben Vágó Zsuzsi. :D)