paavel  értékelése


paavel 

csalódás volt újranéznem. arra emlékszem, hogy már anno is homályos volt, de nagyon tetszett, majd ahogy kopott az emlék, egyre bűvösebben élt bennem, titokzatos volt és persze szexi. hát szexinek szexi maradt (Naomi akár újra is forgathatná), de azt már biztosabban tudom, hogy nem értem, mit akart Lynch bácsi, és a titokzatosság/titokzatoskodás, mely egykor hozzáadott, már inkább elvesz az értékéből. újabb 20 év múlva vajon mi marad belőle? (meg belőlem)


Mulholland Drive – A sötétség útja (2001)

Mulholland Drive – A sötétség útja (2001)

A világhírű és sikeres fenegyerek David Lynch rémálma az angyalok városában folytatódik. A Mullholland Drive televíziós sorozatnak indult, úgy, mint korábban a Twin Peaks. A sorozatos heti televíziós megmérettetésre azonban Lynch izgalmas film noir-t ötölt ki, amely erotikus thriller, börleszkbe hajló tragikomédia, melodramatikus love story, szimbolikus ars poetica, szarkasztikus társadalomkritika és pszicho-horror is egyben. Hamisítatlan Lynch-mix tehát. Aztán a vágóasztalon rejtélyes puzzle-t rakott össze, amelynek megoldásához az összes motívumgazdag epizódra emlékezni kell.

A történetben minden részlet fontossággal bír – rájövünk, amikor visszafelé haladva fejtegetjük és kötögetjük a cselekményszálakat. Minden titok nyitja és kulcsa a bérlimuzin utasa, egy gyönyörű hollófekete hajú, nagyestélyis nő. Tökéletesre metszett arca Hófehérkéé, a teste Jayne Mansfieldre emlékeztet, akit mindjárt az elején el akarnak tenni láb alól. Ekkoriban landol az Ontario állambeli Deep Riverből a sejtelmes femme fatale pandanja, egy törékeny, ártatlan, szőke kis nő, kedves, naiv és optimista. A filigrán szőke Betty világrengető ambíciókkal érkezik a nagyvárosba, hogy ideiglenesen befészkelje magát színész nagynénje üres házába, amely időközben Rita rejtekhelye lett.