balagesh  értékelése


balagesh 

Gazdagok és szépek (G&Sz) típusú tartalommal ülve tartani nem lehetetlen feladat, de hogy ne érezzem magam kényelmetlenül, azt kizártnak tartom. Abban is biztos vagyok, hogy a karácsonyi bódult tévézés tehet róla, hogy nem került ez a film a félbehagyottak listájára.
A G&Sz-tematikához általában kétféleképpen szoktak hozzányúlni. Az egyik a különcséget erősíti fel az extravagancia fölé, az elfogadhatatlan és érthetetlen kategóriába (lásd pl. a most futó Saltburnt, ami nem csupán lelki síkon sokkol), a másik beéri kevesebbel, és többnyire a szappanoperák világában teljesedik ki. Itt nem látunk olyat, ami a nem kőkazdagokra ne lenne jellemző. Egyszerűen több pénz mozog közben. Sajna a Gucci ennek az éktelen példája. Nem akartam hinni a szememnek, ahogy sorjáztak ezek a könnyen azonosítható eszközökkel operáló jelenetek. A kialakítás mindig enteriőr jellegű, tehát még a szabadban is egy padon vagy asztalnál hangzik el valami jelentős párbeszéd, többnyire 2-3 embernél többet nem bevonva, vagy legfeljebb a többiek díszletszerűen vannak jelen. Blőd és elcsépelt az egész, csak most éppen egy bevallottan telenovellához nevüket sosem adó nagyságok mozognak előttünk. Mondjuk, ennek annyi előnye van, hogy elkerülik a ripacskodást. Sőt talán túl komolyak is. Nem tudom elfogadni, hogy a port mindezért a nagyon pontosan és a clown figurát ripacsság nélkül hozó Jared Letón verik el. Igen, a kettő nem ugyanaz. Attól még, ha valaki bohócot játszik, nem feltétlenül ripacs. Próbáljak kicsit józan lenni? Mondjam azt, hogy ez még a teleregények között sem állja meg a helyét? Ezt nem tudom. Csak azt, hogy a konfliktusok előtti bevezetés elnyújtott, aztán meg a lényegi kisülések összecsapottak, sokszor adathiányosak, ezáltal érthetetlenek. A személyiségek belső változásai átmenet nélküliek. Vagyis van egy pocsék forgatókönyv, amit a kiváló színészek sem tudnak elfedni. Nos, lehet, húszperces egységekben kellett volna leadni ezt is valami televízió jellegű felületen, és akkor a megfelelő célközönség elé kerül azonnal.

2 hozzászólás

A Gucci-ház (2021)

A Gucci-ház (2021)

Maurizio Gucci exfelesége Patrizia Reggiani, akit a híres divattervező 12 év házasság után hagyott el egy fiatalabb nőért 1985-ben. Később az asszonyt gyanúsították a gyilkosság megtervezésével, büntetőpere során kezdték el őt Fekete Özvegynek nevezni. Reggianit 1995-ben végül elítélte a bíróság, majd 18 év börtönbüntetés után 2016-ban szabadult.