Nestler a tágan értett dokumentumfilm számos formájával dolgozott, csinált interjúfilmeket, fotókollázst, direct cinemát. A kétrészes Idegenek szabad asszociációs folyam, önmagát kommentáló jegyzetsor, esszéfilm. Nestler párhuzamosan vizsgált minden kézművességet: a korai ipar- és… [tovább]
Nestler a tágan értett dokumentumfilm számos formájával dolgozott, csinált interjúfilmeket, fotókollázst, direct cinemát. A kétrészes Idegenek szabad asszociációs folyam, önmagát kommentáló jegyzetsor, esszéfilm. Nestler párhuzamosan vizsgált minden kézművességet: a korai ipar- és képzőművészetet éppúgy, mint a hajók és fegyverek gyártásának múltját és jelenét. Gondolkodásában minden impérium alappilléréhez, a vendégmunkások tömegéhez jut el, akiket ezerszámra hoztak távoli országokból, hogy hajókat és fegyvereket gyártsanak a birodalomnak a honpolgárok gyűlöletétől fenyegetve. A reneszánsz csatajeleneteket modern üzemek és munkástiltakozások képei váltják. 1976-ban, nyolc évvel azelőtt, hogy megjelent hadviselés, kereskedelem és reprezentáció összefonódásának paradigmatikus elmélete, Paul Virilio Guerre et Cinéma című tanulmánykötete, Nestler római rajzokon, viking metszeteken és reneszánsz festményeken keresztül vezet végig Gotland-sziget és Svédország gazdaság- és politikatörténetén. [bezár]