„Cinema direct” módszerű rákérdezés a boldogságra nem sokkal az évekig tartó algériai háború végét jelző tűzszünet aláírása után, az első békés tavaszon. A kétrészes film első részében ("Ima az Eiffel- toronyból") az utcán leszólított párizsiak – a ruhakereskedőtől (akinek a kocsija és a kassza… [tovább]
„Cinema direct” módszerű rákérdezés a boldogságra nem sokkal az évekig tartó algériai háború végét jelző tűzszünet aláírása után, az első békés tavaszon. A kétrészes film első részében ("Ima az Eiffel- toronyból") az utcán leszólított párizsiak – a ruhakereskedőtől (akinek a kocsija és a kassza csilingelése okoz örömet) a boldogságban úszó párig – polifón kórusától kapunk hol maró, hol vicces, gyakran meglepő megfigyeléseket az ország helyzetéről. A második rész ("Fantomas visszatér") Párizs társadalmi-politikai történetére tágítja a vizsgálat körét, ideértve az újabb tüntetéseket, az etnikai feszültségeket és a tudományos-technikai forradalmat. [bezár]