Laura, a francia programozó megörökli a feladatot, hogy számítógépes játékot fejlesszen a 2. világháború okinavai csatájáról. Információkat keres a világhálón, japán szakértőket és szemtanúkat kérdez ki. Az okinavai csata extrém körülményei arra késztetik Laurát, hogy elgondolkozzon az életéről… [tovább]
Laura, a francia programozó megörökli a feladatot, hogy számítógépes játékot fejlesszen a 2. világháború okinavai csatájáról. Információkat keres a világhálón, japán szakértőket és szemtanúkat kérdez ki. Az okinavai csata extrém körülményei arra késztetik Laurát, hogy elgondolkozzon az életéről és általában az emberről, különös tekintettel a történelem és az emlékezés szerepére. Marker célja a „talált” szavak és képek elméleti megragadása, amelyeket aztán egy kvázi dokumentarista kutatómunkába integrál. Az ikonográfia és a mítosz kutatásának kiindulópontja az „Okinava” szó. [bezár]