Malcolm Le Grice 1970-es, kanonikus avantgárd filmje, a Berlin Horse . A film lényegében két részből áll. Az első, egy kis szekvencia futó lovakról készült felvételekből, amelyeket eredetileg 8 mm-es színesben forgattak, majd 16 mm-es fekete-fehérben újrafilmeztek, a második rész pedig egy korai… [tovább]
Malcolm Le Grice 1970-es, kanonikus avantgárd filmje, a Berlin Horse . A film lényegében két részből áll. Az első, egy kis szekvencia futó lovakról készült felvételekből, amelyeket eredetileg 8 mm-es színesben forgattak, majd 16 mm-es fekete-fehérben újrafilmeztek, a második rész pedig egy korai filmből, Az égő istállóból (1896) származó szegmensekből áll. Mindkét részt Le Grice ugyanazzal az eljárással dolgozta fel. Fekete-fehér felvételeit többszörös szuperponálásnak vetette alá színes szűrőkkel, így egy folyékony, folyamatosan változó, szolárizált képet hozott létre. Ennek az eljárásnak a hatását úgy írja le, hogy „[dolgozik] a maga idejében absztrakt módon a képről”. [bezár]