Erről szól most a Snitt

472 zóna filmekről »


Mozipremierek

Anselm (2023) Más ország (1999) Emma és Eddie – A képen kívül (2024) Abigail (2024) Robotálmok (2023) Maga a pokol (2024) Spy x Family Movie: Code: White (2023) Milli Vanilli: Az évszázad botránya (2023) Challengers (2024) Mentawai, egy elfeledett ősi kultúra (2023) Bonus Trip (2024) Szunnyadó vérebek (2024)

Webpremierek

Pöttöm kalandok: Gügye egyetem (2023–) Hozd magad formába: Az evés titkos tudománya (2024) Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story (2024–) Az Asunta-ügy (2024–2024) Seneca: A földrengések kialakulása (2023) Búcsú a földtől (2024–) Két szakács egy családban (2022) City Hunter (2024) Vörös szobák (2023) Előző életek (2023) Halott Fiúk Nyomozóiroda (2024–) Szabadíts meg (2024–2024)

Random kedvcsináló

A halál csöndje (1968)

Corbucci a mocskos, sáros Django után hófedte vidékre helyezte westernjét. A halál csöndje legalább annyira formabontó alkotás, mint a Franco Nero főszereplésével készült mozi. Sőt! Míg utóbbi a befejezéssel igazából követi a jel bevált receptet, hogy kielégítse a nézői igényeket, addig jelen alkotás talán a filmtörténelem legkegyetlenebb zárlatával bír, melynek láttán megfagyott bennem a vér, még úgy is, hogy tudtam, ez a mozi nem happy enddel zárul. A zárlat pedig azért működik annyira, mert Corbucci mester úgy mutatja be a karaktereket, hogy azok nem a jó és rossz skála két végletén helyezkednek el. A környezetből és helyzetből adódóan viselkedik mindenki úgy, ahogy, így a jónak titulált figurák sem egészen szentek. Ennek ellenére Kinski alakításában van valami hátborzongató őrület, mely az utolsó jelenetben olyan elemi erőbe csap át, amilyet nem is tudom, mikor láttam utoljára. Abban a tekintetben ott van az emberi faj minden gonoszsága.