Portraits 18

Audrey Hepburn brit

1929. május 4. (Brüsszel, Belgium) – 1993. január 20. (Tolochenaz, Svájc)

Teljes névAudrey Kathleen Ruston
Nem
Wikipédia-linkhttps://hu.wikipedia.org/wiki/Audrey_Hepburn
Életrajz

6 díj · 8 jelölés

Kapcsolatok

volt házastársa:
Mel Ferrer
gyermeke:Sean Hepburn Ferrer
élettársa:Robert Wolders

Képek 192

Kedvencelte 211

Szűrés

Szerepei 42

Audrey (2020)
Önmaga (Archív felvételek)
Robin Hood: The First Celebrity Outlaw
önmaga
Final Cut – Hölgyeim és uraim (2012)
Final Cut: Ladies and Gentlemen
önmaga (archív felvétel)
Az operatőr – Jack Cardiff élete és művei (2010)
Cameraman: The Life and Work of Jack Cardiff
Natasha Rostova (archív felvétel)
Audrey Hepburn – Emlékeinkben él (1993)
Audrey Hepburn Remembered
Örökké (1989)
Always
Hap
Tolvajrománc (1987)
Love Among Thieves
Caroline DuLac bárónő
És mindenki nevetett (1981)
They All Laughed
Angela Niotes
Vérvonal (1979)
Bloodline
Elizabeth Roffe
Robin és Marian (1976)
Robin and Marian
Lady Marian
Várj, míg sötét lesz (1967)
Wait Until Dark
Susy Hendrix
Ketten az úton (1967)
Two for the Road
Joanna Wallace
Hogyan kell egymilliót lopni? (1966)
How to Steal a Million
Nicole Bonnet
My Fair Lady (1964)
Eliza Doolittle
A lány, aki ellopta az Eiffel-tornyot (1964)
Párizsi mesék · Paris - When It Sizzles
Gabrielle Simpson / Gaby / Katherine Simpson / Kathy
Amerikai fogócska (1963)
Nem az vagyok, aki vagyok · Charade
Regina Lampert
A gyerekek órája (1961)
Végzetes rágalom · The Children's Hour
Karen Wright
Álom luxuskivitelben (1961)
Breakfast at Tiffany's
Holly Golightly
Kitaszítva (1960)
Nincs bocsánat · The Unforgiven
Rachel Zachary
Az apáca története (1959)
The Nun's Story
Gabrielle van der Mal / Lucia nővér
Zöld paloták (1959)
Green Mansions
Rima
Délutáni szerelem (1957)
Love in the Afternoon
Ariane Chavasse
Mókás arc (1957)
Funny Face
Jo Stockton
Háború és béke (1956)
War and Peace
Natasa Rosztov
Sabrina (1954)
Sabrina Fairchild
Római vakáció (1953)
Roman Holiday
Anna hercegnő
We Go to Monte Carlo (1953)
Monte Carlo Baby
Linda Farrel
Baby Beats the Band (1951)
Nous irons à Monte Carlo
Melissa Farrell
A Levendula-dombi csőcselék (1951)
The Lavender Hill Mob
Chiquita
One Wild Oat (1951)
Hotel Receptionist
Nevetés a paradicsomban (1951)
Laughter in Paradise
Cigarette Girl
Nederlands in zeven lessen (1948)
Dutch in Seven Lessons
stewardess

Népszerű művészértékelések

Londonna 

Audrey Hepburn

Most, hogy már – majdnem – minden filmjét láttam a művésznőnek, jogosultnak érzem magam arra, hogy egy szöveges értékelést is írjak róla, illetve a munkásságáról…
Ahogy fentebb említettem, tényleg majdnem minden filmjét láttam. 1+5 darab, ami hiányzik még, de ebből 5 kb. a maximálisan esélytelen / beszerezhetetlen kategória, egy pedig annyira nem, de mégis. Úgyhogy… Ezek egyelőre még váratnak magukra, de a többi 29-et tényleg láttam! :-)
Audrey számomra nem csak színésznőként, de emberileg is nagyon ott van a szeren, s bár nem szoktam olyan jelzőkkel dobálózni, hogy „példakép”, de ha dobálóznék, akkor ő biztos, hogy köztük lenne. Fantasztikus, mély érzésű, empatikus, kedves ember volt, olyasvalaki, aki szó szerint kívül-belül gyönyörű, és ragyog. Végtelenül nehéz sorsa és gyermekkora volt, végigélte a háborút is, ami örökre nyomot hagyott benne. Tudta, mi a nélkülözés, az éhezés, a nyomor, az elesettség. És, amikor befutott sem felejtette el egyetlen pillanatra sem. Amit az egyik kezébe adtak, abból adott a másikkal a rászorulóknak. Önzetlen volt, óriási szívvel és lélekkel megáldott teremtés, aki bár külsőre gyöngének és törékenynek látszott, belül nagyon is szívós volt és kitartó. Mindezeken túl szerény és alázatos is volt, egyszerű lány, aki olyan kreatívan viszonyult szinte mindenhez, hogy azt már tényleg tanítani kellene. :-)
Audrey Hepburn kétségtelenül a világ egyik valaha volt legszebb (színész)nője, ha nem a legszebb. Ráadásul a szépsége is olyan, ami ma sok modellkedéssel foglalkozó nőszemélyből teljesen hiányzik: volt igazi kisugárzása! Természetes bája. Soha, ismétlem, soha nem hatott erőltetetten vagy természetellenesen egyetlen mimikája, póza sem… Sem a mozgóképeken, sem pedig a fotográfiákon. Ráadásul ezer arca volt. Színészként is, modellként is. Ez sem túl gyakori.
Ahogy az előbb említettem, ezer arca volt. Tudott pozitív és kevésbé szerethető karaktereket is, illetve naivának, komikának és drámai színésznőnek is abszolút tökéletes volt. A külsejében is újra meg újra képes volt megújulni, ráadásul mindezt úgy, hogy közben mégis hamisítatlanul „audreys” maradt.
Stílus- és divatikonnak is tartják őt, abszolút megérdemelten, bár én mindig hangoztatom, hogy nekem ő sokkal inkább az egyszerűséget / egyszerű lányt képviseli, akinek nincs szüksége szép ruhákra sem, hogy bájos és szép legyen. Ha krumplis zsákba bújtatták volna, hát ő abban is tündökölt volna. Ez az adottság, ez a kisugárzás, ez a természetes báj… Ez volt ő. És nekem az is annyira, de annyira szimpatikus, ahogyan a ruha"halmozást", meg a szépségápolást alkalmazta a saját életében. Egy az egyben az én elveimet vallotta, s erre most én bevallom, egy kicsit büszke is vagyok.
Sok filmjét szeretem, de vannak olyanok is, amiket nem igazán. Ugyanakkor hozzá kell tegyem, hogy ez soha nem az ő hibája. Inkább a történettel és / vagy a forgatókönyvvel állok hadilábon. Nem az én sztorim, nem az én embertípusaim. De ő mindig kiválóan megállta a helyét, s ha kellett, tudtam / tudom őt nem kedvelni egy-egy szerepében. Egy szóval: színésznőnek is maradandó, emlékezetes, abszolút tehetséges. Tényleg csak ajánlani / javasolni tudom mindenkinek, hogy ismerkedjen meg behatóbban is a munkásságával, és ne érje be csak 1-2 címmel. Az alapján különben sem gondolom, hogy lehet egy művészről – hiteles – rajongói / tisztelői képet festeni.